problemer med træning {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
jeg har en fuldblodshoppe på 169, som er 9 år gammel. Hun er redet til som 4årig, men har så ellers stået stille i tre år, indtil jeg købte hende sidste sommer.
Da jeg købte hende, havde hun tandmæssig store problemer, som da er blevet ordnet. hun bliver nu tjekket hver anden måned af tandlæge.
Hun har været meget angrebet af sur stråle, som også er i bedring. hendes hove vare meget ødelagte, og venstre forhov var to sko størrelser mindre end alle de andre.(hvilket er næsten rettet nu)
Hun er skæv i skuldrene, hvor den højre er sej og stor af muskler, da hun har aflastet den dårlige hov - hvilket også har givet hende en skæv muskulatur i røvballerne.(hun besøges meget ofte af kiroprakter.)
vi har store problemer med vores ridning, ikke i skov, men på bane. Vi kan sagtens ride ligeud, men når vi skal dreje rundt i hjørner osv. eksploderer hun nærmest. hun går helt i selvsving, stejler og galopere på stedet, imens hun slår op og ned med hovedet. lige så snart man snakker beroligende til hende, slapper hun af, og skridter stille og roligt frem. men så snart vi rammer endnu et hjørne starter hun forfra.
hun er i behandling for manglende ledvæske i forbenene, som forsøg. men hvis ikke det bliver bedre, skal hun i fuld narkose - hvilket jeg helst vil befri hende for, da hun var meget syg i foråret af kolik, nyreslag og mavesyre(indlagt på dyrehospitalet i lang tid.)
jeg vil rigtig gerne høre, om der er andre, der har prøvet det samme eller nogen, som kan råde mig lidt til, hvad jeg skal gøre.
hun skal helst ikke igennem mere forløbig, da hun bliver stresset af nye mennesker og steder, hvilket giver hende mave sår. hun står i løsdrift. (:
HJÆLP!
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 647
Jeg fik afvide af min kiropraktor at han skulle trænes op stille og roligt..
Det jeg har gjort er og skridte LANGE ture hver anden dag hvor vi har redet meget op og ned af bakker. Og ellers har jeg skridtet ham på banen i en time hvor jeg hver 5 minut har skiftet volte så han er blevet skridtet lige meget begge veje rundt,..
En løsning på problemet i hjørnerne kunne være konstant og skridte rundt på en volte så hesten har samme bøjning hele tiden..
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.163
apr 2009
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 183
Mht. træning, så lav kun jordarbejde med den i starten og hyg dig med den. Tjek min hjemmeside: www.bricksite.com/mettelinette (der står en masse om mclean træning, en træningsmetode som er på hestens præmisser, og virker på alle heste da det er videnskablig forsket i ).
Spørg evt. lidt mere på www.blueberryhill.dk
held og lykke
problemer med træning