{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Forslag til træning????? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i noget tid forsøgt at træne min hest til at gå i træktov, men men men hun vil op i nakken på mig uanset hvad jeg gør. Hun bliver simpelthen for vild. Hvad kan jeg gøre for at holde hende på afstand og få hende til at blive roligere når jeg sætter træktovet på? Det er lige som om at hun bare ikke VIL lære det..

Mvh Lenette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til træning?????
  • #1   15. sep 2005 Det jeg gjorde med min det var at tage ham ud på ridebanen, og så løbe med ham og så pludselig bremse op, så det gav et ryk i ham.

Det lærer heste at respektere dit rum, og efter lidt tid burde den gå stille og roligt...

Min har en da lært at hvis jeg løber med ham og træktovet slippes så skal han stoppe...

• #2   15. sep 2005 Prøv med horsemandship det hjælper.
    Der er flere steder hvor man kan komme på kursus -
    jeg anbefaler dog Ute Lehmann som vi har haft meget glæde af

• #3   21. dec 2005 det lyder til at i ikke har fået det helt på plads hvem der er førehest, det lyder som om han ikke respekterer dig og bare vil træde dig ned .. jeg ville også foreslå hosemanship,- og når han så vil " gå in i dig så vend dig om og bak ham- det viser at du er den dominerende. .... - du kan også starte med at gå baglæns når du trækker ham så du heletiden kan holde øje med ham og når du så føler at han kommer for tæt på stopper du brat op med hænderne oppe i skulderhøjde sådan som om du ville " skubbe ham væk med hænderne... " hold evt. tovet mellem hænderne ... smiley .. nu ved jeg jo ikke lige hvor stor han er .. men håber du kan bruge det .. :9

Kommentér på:
Forslag til træning?????

Annonce