{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Løber afsted og svær at stoppe!! {{forumTopicSubject}}

Jeg rider en ret stor og tung hest og han løber sådan afsted når vi galopere. Det er ret træls da vores ridehus er lille og så er han sværd at styre rundt derinde når han gpr så hurtigt.

Jeg prøver at holde ham igen i tøjlen men det hjælper ikke særlig meget.

Jeg har også svært ved at stoppe ham. Jeg skal virkelig rive i ham for at stoppe når vi traver eller galopere. i skridt er der ikke noget.

er der nogen der har nogle gode råd for det er ret træls at ride på den måde både for hesten og mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber afsted og svær at stoppe!!
  • #1   2. aug 2009 Indlær et stopsignal der ikke er i tøjlen smiley

  • #2   2. aug 2009 Jeg prøver nromalt at tag lidt i tøjlen og sidde godt ned i sadlen men det går kun i skridt. i trav og galop reagere han ikke rigtig på sædet eller tøjlen.

    hvad kan man ellers gøre?


  • #3   2. aug 2009 Har du prøvet med en martingal? lige i starten?

  • #4   2. aug 2009 Har ingen ideer, men sørg for, at læne dig godt tilbage i sadlen

  • #5   2. aug 2009 Du må ikke sidde og holde i tøjlen hele tiden, så lære den blot at ignorere tøjlen og bare fortsætte og bliver sværere at stoppe.. du skal lære den at et let tag betyder sænk farten/stop.. så når den løber fr stærkt så beder du den sænke farten og slipper tøjlen så snart den gør det..
    Husk altid at holde presset indtil du får den ønskede reaktion og altid give efter så snart du får den..
    Ville starte lidt i skridt og trav selv om du siger den reagere der, men så den er super skarp og du næsten bare skal tænke det.. i starte kan det være du skal stoppe den helt op hver gang den løber i galoppen, så bare ned i skridt, bagefter bare ned i trav og til sidst kan du sænke tempoet mens den bliver i galop..


  • #7   2. aug 2009 Sig en rolig lyd, evt. bare "ro på" eller ligende.

    Du kan også indlære et signal, som man bruger når man ikke har bid og tøjle.


  • #8   2. aug 2009 josefine: martingal? hvad skal det hjælpe?

    signe: det vil jeg helt sikkert prøve. for det er skide træls for når han rider i galop og kommer ned til en sving er det næsten lige før han ligger ned på siden smiley jeg vil bare gerne have han kan stoppe lige med det samme han får signalet, men jeg har ikke rigtig kunne finde ud af det.


  • #9   2. aug 2009 har prøvet med at berolige ham med at snakke men virker ikke så godt.


    istedet for i skriver jeg skal lære ham en anden måde eller indlære ham stopsignalet grunddigt så må i megete gerne skrive hvordan for det er sådan lidt det jeg søger smiley


  • #10   2. aug 2009 Prøv at sætte dig tungt ned i sadlen, klemme med lårne og så lav nogle halve parader. (ved ikke om du har prøvet det).
    Men en god måde til at få hesten til at lade være med at løbe er ved at lave en masse overgange, dette får også hesten til at komme mere op i hånden og være mere skarp smiley har også selv haft det problem, så har også lavet en del temposkift, eller parader og så tilbagetrædning smiley det har hjulpet. Har i hvert fald ikke været nødt til at sidde og hive og flå.
    man skal også huske at holde hånden lavt, for nogle kan være slemme til at løfte den når hesten løber, gjorde jeg selv da jeg var mindre smiley men har jeg da vænnet mig af med.


  • #11   2. aug 2009 hvis jeg klemmer med lårne og prøver at lave en halv parade går han hurtigere smiley Har også prøvet med overgange men har ikke hjulpet og parader kan jeg heller ikke da han jo ik vil stoppe særlig godt.

    jeg har minde hænder lave bare rolig det har jeg skam fået tæsket ind i hovedet smiley

    men kan det have noget at gøre med at han har haft lidt rygproblemer? han er nemlig ret svær at få ned til bidet. da han ellers løber med hoved i vejeret og hiver meget i en hvis man tager lidt i tøjlen. det er nemlig derfor han er så svær at stoppe for når man tager lidt i tøjlen strækker han bare hans hals så lang han kan.


  • #12   2. aug 2009 Er han tilkørt/gammel kørehest? Mange køreheste har det med at løbe imod, når der kommer pres i tøjlen.

  • #13   2. aug 2009 nej han er en dansk varmblod på snart år. hans ejer bruger ham mest til spring men jeg rider kun dressur på ham.

  • #14   2. aug 2009 Kan han galopere i longe, har altid lært, at virker tingene ikke fra ryggen, skal man starte fra grunden og bygge op igen. Altså han skal jo kunne gå skridt trav og galop i longe på kommando, har i kontrolleret han ryg! kan være han har svært ved balance i galoppen, det for tit heste til at løbe stærkt. ellers store cirkel volter, så han er nødt til at koncentrer sig. har ejeren samme problem som dig?

  • #15   2. aug 2009 du skal igang med din grundridning igen!

    og så lær ham og stoppe i sædet i skridt og trav inden du overhovedet begynder og galopere.

    du må for alt i verden ikke styre hans tempo i tøjlen... - ris til egen røv...


Kommentér på:
Løber afsted og svær at stoppe!!

Annonce