Fantastisk forbedring:) {{forumTopicSubject}}
Hej Hg!
Måtte lige dele edt med jer;)
Jeg har haft Anubis, siden D. 16,
og alt går bare forrygende,
De første 2 dage fortrød jeg rigtig meget købet,
Men så viste det sig at være et sandt venskab, og en pony jeg ALTID har haft drømt om;)
Den første gang jeg var oppe og side på ham, bukkede/stejlede han, så eg ikke nåede at skridte på ham, og røg i barriaden. Han holdte ikke fremaddrift, og han holdte sig ikke på hovslaget, han vrinskede hele tiden, og vare MEGET nervøs anlagt...
Jeg begyndte så at gøre ridningen sjov, ved at ride uden sadel, og hele tiden overskride grænser,
Idag er han helt anderledes!
han går, rigtig godt på hovslaget, holder fremaddrift, Han er 120% Trafiksikker, han springer 50cm, indtil videre, Og Idag endelig, første dag han gik til bidet!!
Jeg startede med at tage en champon på ham, og begyndte at stramme mere og ldit mere, da han så havde gået rigtig pænt i 10min, tog jeg den af, og han gik fortsat til biddet, han blev der i 30min, Og en pige ville så godt prøve at ride ham,10mins tid, så hun fik, lov, og hvad kunne hun få ham til?
Bakke ham, Og schenkelvininger;)
Da han kom, kunne han kun skridte/trave og havde svær forståelse på galop anspring, Og idag kan vi jorder over marken,
men så senere iodag et godt stykke tid efter den hårde ridning, striglede vi, og vaskede ham;)
Så tog vi ham i ridehus, tog ALT udstyr af, og han begyndte at løsspringe, Så heidi som pigen hedder, satte sig op på ham, uden nogen somhelst form for udstyr /grime/hovedetøj/sadel/ cordeo, Og Skridtede/travede og galoperede, så sprang hun 40cm på ham, uden udstyr, så red vi en tur på af vejen, UDEN udstyr, og ned til en rimeligt trafikeret vej med lastbiler/busser osv.
og skridtede der, og han var ISKOLD, Han fulgte bare efter mig, jeg gik nede på jorderen løb jegtravede han stoppede jeg stoppede han;)
Kan virkelig ikke beskrive hvor glad ejg er for ham, og er så gladd for at det var ham jeg købte;)
Heidi har så fået part på ha, Mandag&lørdag, da de også er Rigtig glade for hinanden og heidi, har meget erfarring;)
ANUBIS&SARA&HEIDI= SKØRHED;)
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 188 Svar: 418
MED DET TEMPREMENT HAN HAR; VILLE I SÅ TURDE AT SÆTTE JERES 10ÅRIGE KUSINE OP PÅ HAM?
HUN HAR ALDRIG SIDET PÅ EN HEST FØR?:)
jan 2006
Følger: 76 Følgere: 118 Heste: 5 Emner: 520 Svar: 2.956
- men, at ride ned til en trafikkeret vej uden udstyr, er virkelig at overskride en grænse der ikke kan anbefales. Det er jo direkte livsfarligt ;s
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
Det skal lige siges at hesten ikke går til biddet, fordi du lægger en stram chambon på. Så går hesten PÅ biddet, og det er ikke dressur.
Vh. Lærke
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 188 Svar: 418
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 200
Fantastisk forbedring:)