Respekt for bommene ..? {{forumTopicSubject}}
Goddag
Jeg rider en frieser vallak på 4 og han er faktisk okay god til at springe, men problemet er at han nogen gange bare ikke rigtig gider løfte sine store fusser ordentligt og vælter bommene.
Jeg tænker at det da må gøre ondt, men han virker ligeglad . Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, for vil jo gerne have ham til at forstå at det er lidt af et nederlag når han tager en bom .
Det dumme er, at min gamle part også bare sprang med benene lige ind i springet, men med træning blev rigtig god og spring perfekt , og nu kan jeg ikke huske præcis hvad jeg gjorde med ham x)
Jeg tror at jeg bare skal træne spring noget mere og få nogle gode bagbensmuskler på dyret så han kan sætte bedre af, men hvad har I af forslag ?
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
eller så lig en bom foran springet 2 meter fra så hjælper det med at bedømme afstanden.
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 979
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Han har ikke gamacher på ;D
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Har opgivet at fået tykkedyret til at se hvor hun sætter fødderne med bomtræning, hun vader hen over dem og glemmer at løfte fødderne, hun løfter dem kun hvis hun får lov til at tage dem i galop xD.
Respekt for bommene ..?