Humørsvingninger hos hopper {{forumTopicSubject}}
Er der andr der oplever det med, at ens hoppe skifte humør fra dag til dag - altså VIRKELIG skifter.
Her de sidste par dage har Jolly været rigtig sød og nem. Normalt hopper hun lidt når vi rider, bliver nemt varm i hovedet osv. men det er gået rigtig godt her på det sidste. Så i dag da vi skulle ud og ride, så ville hun ikke med ud af stalden. Jeg ik hende ud, og hun begyndte straks at danse sidelæns, og hun hoppede til siden for alt. Jeg tjekkede om sadlen irriterede hende - om gjorden sad for langt tilbage - og stigbøjlerne var sat op, så de slog hende ikke i sidderne. Jeg ved virkelig ikke hvad der var med hende.
Så sad jeg op, og hun begyndte straks at bakke, og stritte imod. Jeg fik hende da til sidst ind på ridebanen, og hun gik hele tiden og småtrippede og sprang til siden for et lille blad, og stod og stirrede i flere minutter ud over en tom mark - umulig at rokke. Der var intet på den mark, ingen heste eller hunde eller andet synlige dyr, ingen buske der bevægede sig og intet usædvanligt. Alligevel hoppede hun til side hver gang vi kom ned i den ende. Hvis det ikke var det ene der var farligt, så var det det andet. Sådan plejer hun slet, slet ikke at være! Da jeg så havde redet lidt, besluttede jeg at stoppe, fordi hun havde gået udmærket i lang tid. Jeg trak hende så en runde rundt på ridebanen, for at vise hende at intet var farligt - men så var alt endnu mere farligt! Hun ville løbe fra mig, og trippede til siden og hoppede med forbenene osv. Da vi kom ind i stalden igen var hun præcis den samme som normalt - rolig og sød, og nem at omgåes.
What? - tænker jeg så bare! Sker der for nogle humørsvingninger xD
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 2.039
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Nogle dage er hun fuldkommen blæst i hovedet og svær at ride, da ALT bare er farligt, selv det at gå ind i stalden. Andre dage er hun helt ligeglad.
Feks i søndags var jeg ude at ride på hende og det gik super. I dag var hun bange for sadlen, piskede med haen da jeg spændte gjord, var helt kullert på banen.
Nogle dage hviner og skaber hun sig og er ike til at holde ud og danser rundt på nåle og opføre sig som en hysterisk araber.
Andre dage er hun roligheden selv og intet kan skræmme hende.
Det kan godt være virkelig træls. Man ved aldrig hvilket humør hun er i og når hun er helt opppe at køre gider jeg ikke ride hende.
Og hvis man selv er træt eller i dårligt humør og glæder sig til at komme ud at ride, så er det bare møgtæls når man kommer derud og hun løber fra en på folden, skaber sig og er bange for ALT. Så bliver jeg også i dårligt humør.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Underlige hopper Men man plejer jo også at sige at hopper er lidt mere aktive end vallaker, og lidt mere medgørlige end hingste
okt 2004
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
Hán lider nemlig af humørsvingninger så det gør noget elsker ham for det!
okt 2004
Det er også skønt når man lærer at udnytte det.
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Humørsvingninger hos hopper