Klikkertræning - nybegynder. Klikkertræning - nybegynder.
Hej HG! :o)
Jeg skal ud til ridehuset vi låner og træne lidt med Chateau, inden jeg rejser til Bornholm med klassen imorgen
Jeg er ikke rigtig i humør til at ride idag, og da det er meget vigtigt for mig at vi begge er enige om det, så det bli'r en go' tur uden at jeg faktisk sidder og er rigtig irriteret på ham, har jeg bestemt mig for ikke at ride, dog måske når jeg skal skridte ham af..
Jeg vil først longere ham med Pessoa-systemet lidt, og bagefter ville jeg lave lidt klikkertræning med ham.
Jeg syntes det lyder rigtig spændende, men da vi aldrig har prøvet det før, ville jeg gerne ha' nogle råd til hvordan man starter op!
Så, hvis du træner klikkertræning må du gerne komme med gode råd!
- Michelle :o)
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.601
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Så tager du et target.. et eller andet hesten kan røre.. det etteste r en form for pind mednoget tydeligt på enden, fx en tennisbold eller en badage i en tydelig farve viklet om.. så holder du den hen til hestens mule og når den rør klikker du og godbid.. så kan du efterhånden flytte target mere og mere for at hesten skal bevæge sig eller strække sig eter den for at få klik og belønning..
Deefer er du klar til at brug det til videre træning
Håber det kunne bruges..
Klikkertræning - nybegynder.