{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløst? Hvilken slags?
  • #1   20. maj 2009 Jeg har kun dårlige erfaringer - Mine heste bliver tunge og lægger sig hårdt/læner hovedet i tøjlerne.

• #4   20. maj 2009 er super glad for at jeg skiftede til bidløst, min hest har ændret sig totalt.

vi bruger denne slags: http://www.jo-po.dk/shop/bidloes-trense-1308p.html
    mange siger at den ikke giver efter, men det synes jeg nu at den gør på min.

kapsun kan også anbefales, jeg har denne: http://www.jo-po.dk/shop/klassisk-kapsun-m-4031p.html

men overvejer at købe en sidepull som denne: http://www.jo-po.dk/shop/sidepull-%22globus%22-i-1316p.html

• #5   20. maj 2009 Min pony har d. 5 maj fået bidt en god del af tungen af, hvilken gjorde at jeg blev nødt til at ride med bid i indtil det er helet.. Var ude og se på bidløse hovedtøjer, men besluttede mig for at prøve at ride i en stram grime til at starte med, og for at se om det virkede..

Dette kan du jo evt også prøve før du bruger 400 kr + på et hovedtøj uden bid.
    Grimen skal bare sidde mere til end en normal grime, dvs. at når du tager i tøjlerne, så rykker grimen ikke fra side til side. Og så satte jeg bare tøjler på, hvor jeg satte det fast i grimeringene..

Jeg besluttede mig for ikke at købe hovedtøjet, da dette faktisk fungerede fint smiley
    -Så prøv dét før du bruger penge på et hovedtøj smiley

• #6   20. maj 2009 Jeg har redet med grime et par gange, hvilket hun egentligt reagerer fint på. Jeg har egentligt også et bidløst hovedtøj, men synes ikke at det er særlig godt. Det er i samme materiale som en normal rebgrime, så det er ret tyndt, desuden falder det af. Jeg vil gerne have et i bedre kvalitet, altså af læder..
    Jeg rider hovedsageligt på tur - og da min hest er lidt tosset - vil jeg ikke ride ud med det bidløse jeg har nu, hvis det skulle ske at falde af..
    Jeg kan ikke bestemme mig for om det skal være sidepull eller "almindeligt" (sådan et hvor det krydser under hovedet) - så vil rigtig gerne have fordele og ulemper ved dem begge to.. smiley
    Tak for alle svarende indtil videre! Vil gerne have flere indput, selvom jeg siger tak for svarende.. smiley

• #7   20. maj 2009 jeg tror at et bitless, (der krydser under hagen) virker lidt mere som et bid.
    men jeg bruger hackamore på tur fordi min hest godt kan gå lidt rigeligt frem, og det har jeg altid gjort, hvis man bare husker at sætte det rigtigt, så sker der ikke noget med brækkede næser osv. Dog er det ikke godt til baneridning ud over spring.

• #8   20. maj 2009 Alt undtagen den slags der krydser nedenunder hovedet på hesten >.<

• #9   20. maj 2009 Allimac go Ynor : Vil gerne høre, hvorfor du ikke kan lide det.. smiley

• #10   20. maj 2009 jeg rider bare i rebgrime eller monty roberts specielle grime smiley

• #11   20. maj 2009 Fordi den vrider i hele hestens hoved og når du løsner tøjlen, løsner den kun minimalt omkring hovedet på hesten .. : )

• #12   20. maj 2009 Allimac go Ynor : Hmm, ok.. Så du ville hellere anbefale sidepull?
    Kan se er der er mange der anbefaler sidepull... smiley

• #13   20. maj 2009 Sidepull smiley (link fjernet) Denne her har jeg og jeg er ekstreeemt glad for den. Den er dyr og tøjlerne sælges ikke inkl. men man får alligevel noget for pengene smiley

• #14   20. maj 2009 Moe: Jeg har kigget på den mange gange, den er smadderflot! Og det er da dejligt at høre, at den også er rigtig god.. smiley
    Jeg tror ikke at det bliver den, selvom jeg synes om den.. Den er nok en smule for "western-agtig" i stilen, i forhold til min lille ismule..
    Men det kunne sagtens ende med at blive noget i den stil - funktionsmæssigt..

• #15   20. maj 2009 ikke det dér hvor det krydser under hovedet..

Fik at vide i en butik, at det ikke rigtig løsnede sig igen, altså når man gav efter :s

• #17   20. maj 2009 Jeg bruger kun rebgrim. Køb en i en ordentlig kvalitet.

(link fjernet)

• #19   20. maj 2009 Hmm personligt synes jeg rigtig godt om hackamore, men hackamore er lidt ligesom med bid, man skal vide hvad man laver og kende sin hest før man begynder på det.
    Har også super gode erfaringer med helt almindelige bidløse rebtrenser..
    Og tomlen op til dig når du vil være bidløs smiley

• #20   20. maj 2009 Simone T: Jeg tør ikke rigtigt kaste mig ud i at ride med hackamore til at starte med, da jeg slet ikke kender det ordentligt, og hvis jeg har forstået det ret, skal man være lidt forsigtig med det. Desuden er hesten også lidt tosset, og har en del unoder - tænker at det kunne være en halv-farlig kombination, hvis jeg så kommer til at rykke i hende, når hun laver "løjer"..
    Jeg synes egentligt min rebtrense (i samme stil som en rebgrime) er ok, men den falder simpelthen så lidt af - tror den er for stor.. smiley
    Tak - det bliver rigtig spændende, og tror det er en god løsning for både hesten og mig.. smiley

Zorro: Ja, tror også jeg skal have fat i en ordentlig bidløs trense - vil gerne have tøjlerne.. smiley

• #21   20. maj 2009 Jeg har sådan en der krydser under hovedet, og den giver nu fint efter, og han reagere rigtig godt på den (:

• #22   20. maj 2009 Nu rider jeg i rebgrime, men skulle jeg vælge et bidløst hovedtøj, ville jeg vælge en sidepull smiley

• #23   21. maj 2009 Sidepull, rebgrime eller kapsun smiley

Kommentér på:
Bidløst? Hvilken slags?

Annonce