{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

ridning uden udstyr... {{forumTopicSubject}}

Jeg er særiøs dressurrytter på konkurrenceplan, og træner min pony "hårdt" hver dag...

Men jeg vil gerne give hende noget "luft" imellem, hvor hun kan være Hest, men stadig få lidt motion !

Jeg har tit tænkt på bare at ride i rebgrime og uden sadel osv. men jeg stoler ikke helt på min pony ?!
Har får kun redet med tog om halsen i skridt og trav, hvor hun bare gik så godt hun kunne - men stoler stadig ikke på hende :s

Inderst inde ved jeg at hun kun vil løbe osv. hvis hun bliver bange - hun går det aldrig af "frækhed".

Hvordan kan jeg komme bedst igang ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridning uden udstyr...
  • #1   4. maj 2009 Læg ud med at træn de grundlæggende signaler.. Stoppe, skridt, trav og gallop på kommando.

• #2   4. maj 2009 Jeg gjorder det at jeg trænede med ham fra jorden (ligsom og longere, bare uden torv og i rebgrime), så han fik komandoerne på plads og da jeg så en dag satte mig op på ham, brugte jeg komandoerne mens jeg sad oven på ham, kombineret med mine ben og sæde.

• #3   4. maj 2009 Prøv det dog !! (på bane) Hvad er det værste der kan ske? Ja hun kan løbe rundt på banen men ikke komme ud. Og hvis du falder af slår du dig nok lidt men chancen for det går rigtig galt er virkelig lille!
    Og tro mig. Din hest ønsker dig intet ondt!!

• #4   6. maj 2009 Start med at lægge nødstop på i rebgrimen. Det betyder, at du kan dreje hende til stop uanset hvad. Væn hende stille og roligt til at dreje hovedet først til den ene og så den anden side, indtil hun slapper af med hovedet bøjet helt ind mod flanken. Først her skal du sætte dig op og gentage fra ryggen. Bed hende skridt lidt frem og derefter stoppe igen. Øg antal af skridt og vendinger, til du føler dig sikker -også på dit stop. God fornøjelse. Det er det bedste at ride uden tøjler, bid mm. Cecilia

• #5   7. maj 2009 køb evt. et bidløst hovedtøj.. min søster bruger det på sin traver, og tro mig, den er meget varm i låget. men det virker, og den går næsten mere samlet og afslappet når hun bruger bidløst end ved alm. hovetøj, og man kan sagtens stoppe den hvis den skulle hoppe eller blive bange.

• #6   9. maj 2009 Du kan starte med at træne fra jorden, eller gå ture, så du får opbygget tillid til din hest, og du kommer til at stole på den..
    En gå tur er super hyggeligt, hvis man har mulighederne for det.. Ellers (som andre siger) prøv det! Hvis du falder af kan det selvfølgelig gøre ondt, men hvad er ellers det værste? Sandsynligheden for at i kommer galt afsted er meget lille.. Eller køb et bidløst hovedtøj? Der er mange gode mulighederne, så spring ud i det.. :o)

Kommentér på:
ridning uden udstyr...

Annonce