13. feb 2006 Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
genoptræningsprogram, jeg forstår ikke {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
jeg har nu lige straks travet de 15x2min, som opskriften siger...
men hvad må jeg herefter...
er de 15 min i træk uden pause, eller hvordan, eller må jeg lægge galop ind nu, eller først bagefter?? synes det er lidt misvisende...
jeg er nået hertil:
6.-7. uge:
Nu er hesten klar til at blive arbejdet med i mere samlet travarbejde på store volter på bane eller i ridehus. Start med 15 minutters travarbejde og øg gradvis til 30-40 minutter dagligt over 1-2 uger. Herefter kan galoparbejde påbegyndes.
men hvad må jeg egentlig?? det skal siges, at jeg pga vejret har genoptrænmet på stor volte i ridehus.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
ikke nødvendigvis 15 minutter i streg... det er lang tid... men for eks 3 gange 5 minutter, med en skridt pause indlagt imellem...
du må begynde at galopere når du er oppe at trave 40 minutter om dagen...
hvis jeg var dig ville jeg lægge ET minuts trav til om dagen.. så du for eks den ene dag traver 15, den næste dag 16 osv osv.. når du når 40 må du begynde at galopere..
her synes jeg du skal starte med EN runde på hver volte den ene dag.. to runder på hver volte den næste osv (og det er hele ridehuset.. ikke en rund volte)
hvad genoptræner du efter?? (skade??)
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
suk... hesten er en dyr bekymring
nej jeg traver på så stor volte som muligt i ridehus... altså hele vejen rundt på hovslaget.
jeg regner også med at blive på stor volte (iikke cirkelvolter) i næste etape også. først efter jeg begynder på galopen at lægge trav ind på et par cirkelvolter.
ja 3x5min trav kan man vel godt starte med? så må jeg jo se hvor træt den tykke dreng bliver, før jeg går videre
ja det lyder som en god ide mht galoppen.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
genoptræningsprogram, jeg forstår ikke