443 visninger
|
Oprettet:
tilridning... {{forumTopicSubject}}
Jeg er nu begyndt og tilride Lesir...
Vi har i langt tid longeret med mig på ryggen og lært hende signaler hvilket hun lystre fint på... Nu er v i så så småt begyndt og skulle lære det uden longe, vi har prøvet en 3 gange og det går fint nok men kun så længe der er en der går bagved med en pisk og støtter hende, dreje kan hun ikke rigtig...
Nu er det så jeg ville høre om nogen er jer har andre erfaringer eller gode råd?
For ligeså snart at hende bagved går væk går Lesir i stå og reagere ikke på noget som helst men stivner og kigger om på en som om hun tænker "hvad fanden laver du der?"
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.149
mar 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 7 Emner: 160 Svar: 528
det kan hun sagtens når hun går i longe, hun går frem og stopper for sæde og ben og ved hjælp fra tøjlen (som jeg også skirver øverst) :), men hun glemmer ligesom det hele når man tager longen af
camilla skov
Problemer er at hun reagere fint på mit ben og sæde i longen men ligeså snart den tages af går hun fuldkommen i baglås og maser i stedet mit ben mod bariaren hvis jeg forsøger og få hende frem...
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.149
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 33 Svar: 95
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 33 Svar: 95
mar 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 7 Emner: 160 Svar: 528
Du har måske ret...
men altså skal kun lige røre hende med foden så går hun frem og tage en smule i tøjlen og bruge lårene så stopper hun... altså uden hjælp fra personen på jorden... Så ved ikke helt hvordan det kan indlæres mere?
tilridning...