440 visninger
|
Oprettet:
Dellefed ponze {{forumTopicSubject}}
hei! har lige fået part i en rent ud sagt (UNDSKYLD BEAUTY) Dellefed pony!
1: Hun er doven!
2: Hader alle andre heste
3: førehoppe så meget dominerende
4: Tigger helt vildt og hun skrabber med det ene forben og så er der nogle der syntes det er sødt og giver hende endnu flere godbidder.
Vis der er nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre så skriv enlig (:
Og undskyld til min part beauty men hun er altså lidt MEGET tyk
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
4. Ignorér hende, når hun skraber i jorden. Det kan være det tager tid for den at forstå det, men bliv ved. - og så skal andre helst lade være med at rose den for at skrabe i jorden
Resten kan jeg ikke hjælpe med, desværre ..
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 32
feb 2007
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Du tger en ordnetlig håndfuld godbidder/gulerødder eller hvad du nu kan finde på. Tager en godbid op af lommen, og holder den bare i din hånd. Hun vil jo nok prøve at få fat i den - men du holder selvfølgelig fast - i det sekund hun kigger væk, fordi du ikke er interessant, giver du godbidden. De færste par gange fatter de det ikke - men efter kort tid, finder d ud af, at man først får noget, når man kigger væk ! Vi gør det med lle vores heste, da vi ikke gider bides fordi de vil have mad xD
håber dét var en lille start
Knus
apr 2008
apr 2008
feb 2007
apr 2008
Vent lidt med det, så hellere rid noget mere ,,
feb 2007
Okay (;
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Hader andre heste? Den tror jeg ikke holder i retten, heste er flokdyr, men måske er hun bare mindre social? Men hun har det med sikkerhed bedre i nærheden af andre, ikke sagt hun gider snakke og lege.
Så længe dominansen ikke er overfor mennesker vil jeg ikke være nervøs, men kan du uddybe spørgsmålet hvis jeg har misforstået det?
Det gør Dicte også! Det er en ren og skær uudholdelig vane, "jeg skraber til de giver mig mad" bare ignorer, eller dask hende på benet, det må gerne være træls for hende at du er der hver gang og siger fra xD
apr 2008
jun 2006
Følger: 68 Følgere: 88 Heste: 4 Emner: 66 Svar: 751
Det er meget vigtigt at overveje, "Hvorfor er hun doven?" Måske hun synes opgaven er for svær, eller du beder om for mange ting på en gang, eller måske hun har haft en dårlig oplevelse i forbindelse med ridning som gør at hun reagerer ved at blive passiv(doven). Start fra bunden, stil hende lette opgaver og giv hende massere ros for at løse dem. Det er vigtigt hele tiden at gøre det overskueligt, men samtidig variere træningen.
Dessuden kan manglende energi også skyldes mangel på bestemte næringstoffer for eksempel jern, zink eller lign.
2: Hader alle andre heste + 3: førehoppe så meget dominerende
Det at hun er førehoppe er der ikke så meget at gøre ved, og at hun hader de andre heste kan man heller ikke gøre så meget ved.
Du bør lave en masse tillidsøvelser med hende, du skal virkelig få hende til at nyde at arbejde sammen med dig! Så vil tværheden også aftage efterhånden, som hun kommer til at respektere dig mere. Brug også gerne en masse godbider i din træning, dette er også med til at øge deres arbejdsvilje.
4: Tigger helt vildt og hun skrabber med det ene forben og så er der nogle der syntes det er sødt og giver hende endnu flere godbidder.
Når hun tigger bør du ignorere hende, skæld hende evt ud hvis ikke det andet hjælper. Når hun holder op med at tigge stille du hende en nem opgave(eks. et lille trick, løfte ben, strække sig eller lignende) og giver hende godbiden derefter, så hun lærer, at når hun er samen med dig, skal hun yde noget for at få sin godbid.
Håber du kunne bruge min hjælp.
Mvh Line
jun 2006
dec 2008
og tror i måske noget horsemanship vil hjælpe har været på et lynkursus
dec 2008
jun 2006
dec 2008