640 visninger
|
Oprettet:
Jeg kan ikk holde ham mere? {{forumTopicSubject}}
HJÆLP!!! xD
Det er fordi, jeg synes Cesar er blevet meget sværer at holde. Han er ikk blevet redet over meget, men lige det der passede. Men han er bare blevet så svær. Jeg kan næsten ikk ride uden fortøj, for så løber han bare. Han er dog begyndt at søge mere til bidet. Men han løber og løber. Og idag sprang jeg på ham, hvor jeg blev nød til at hoppe af, fordi han løb. Jeg synes det er mega træls. Jeg er blevet nød til at bruge 3-rings bid igen.
Jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre??
(Han har ik en skid respekt for mig?)
Undskyld sproget!:b
-Håber i kan komme med lidt råd, for er virkelig ved at køre træt i det.
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
indlæring - læs om dette
aug 2007
Følger: 177 Følgere: 203 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
- Stop signalerne skal på plads - både fra jorden og fra ryggen !
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.219
Nu går hun med hackermor (bidløst) transe, og har gjort i 6 mdr, alle kan ride hende nu, hun har forandret sig helt og er tilfreds når hun bliver redet nu, hun smasker
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Et godt råd: Drop 3-ringsbidet og lær din hest at stoppe ordentligt. Når man ikke kan få tingene til at fungerre må man gå et skridt eller to tilbage i hestens uddannelse og se hvor der er klumper i dejen. Også træne det og skære det ud i pap indtil hesten forstår det.
Min råd ville være først skridt arbejde, stop og bakke øvelser ved tag i tøjlerne. Konsekvent give efter når hesten gør det rigtige. Når hesten er super let kan du gå videre til trav og galop. Konsekvent standse hesten eller ned i lavere gangart HVER gang den speeder op.
Efterhånden gå videre til små spring, træne MAAANGE temposkift og parader både før og efter spring. Det vigtigste er bare at du er god i din timing af eftergivenhed på tøjlen - trykket skal ophører lige så snart hesten sænker farten.
aug 2007
Følger: 177 Følgere: 203 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
Problemet er at jeg ville ikk begynde med hackmore, når man ik må ride med det til stævner. Så synes jeg det er lidt dumt, at skifte sådan. Men havde tænkt på det
aug 2005
Følger: 275 Følgere: 258 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 223
og hvis den ikke reagerre på det, jamen så mp du være lidt stædig, for det går sq ikke. Det kan begynde at blive farligt.
jan 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 128 Svar: 621
Når vi sprang brugte jeg ikk noget til hende.. havde en lille pisk med, så hun kunne mærke jeg sad altså oven på, når hun så lukkede af for bidet er der ikke andet at gøre ind at rykke i den, så den reagere.. Den skal ikke have lov, den skal blive ved dig..
Jeg kan ikk holde ham mere?