{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
396 visninger | Oprettet:

Hvordan bliver jeg mere tryg? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Det er sådan så jeg har fundet mig en dejlig part. Jeg kender ikke hesten så godt endnu, men den er ganske sød, har dog været groft behandlet tidligere og kan derfor være lidt nervøs.

Jeg har holdt pause i et års tid, og har nu genoptaget ridningen. Problemet er, at det er en meget stor hest i forhold til mig, og jeg føler den trækker lidt rundt med mig som det passer den.
Når vi skal ind fra folden går den hele tiden lidt foran så jeg kommer til at gå bag dens forben og har svært ved at styre den.
Jeg har svært ved at stoppe den, fordi jeg bliver meget utryk hvis den gør det mindste - det virker nemlig meget voldsomt når den fx slår en gang med hovedet, fordi den er så stor. Og jeg er i tvivl om hvor meget jeg kan tillade mig at "sætte den på plads" pga dens tidligere oplevelser.

Når jeg ser ejeren håndtere den, gør den det ikke, så jeg regner da med at det vil blive bedre når vi har lært hinanden bedre at kende.

Men indtil da vil jeg gerne have nogle gode råd til hvordan jeg kan lade være med at blive så nervøs pga hendes størrelse?

Godt nytår smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan bliver jeg mere tryg?
  • #1   29. dec 2008 Stop den helt op, og bak den (:
    Du har jo ret til at sætte den på plads, når du har noget med den at gøre, og det skal jo helst være sjovt for jer begge (:

• #2   29. dec 2008 prøv at lave noget horsemanship det hjælper næsten bare på ALT ! ! smiley
    Prøv "de 7 lege" her er lige et link : (link fjernet)

• #3   29. dec 2008 Jamen det er så svært for mig "bare at stoppe op og bakke den" for jeg føler den er ved at gå på bagbenene når jeg forsøger smiley Det gør den jo selvfølgelig ikke. Men det er fordi jeg altid har været meget nervøs omkring heste, og der går MEGET lang tid før jeg stoler på dem.

Dette på trods af, jeg har redet i 6 år.

• #4   29. dec 2008 Ikke for at dømme dig, men så skulle du måske ikke ha' valgt så stor en hest. Ved ikke hvor stor han er, men det siger du selv (:
    Men du bliver jo nød til at prøve (:
    Træn fra jorden, og træn nogle tilidsøvelser.
    Snak evt. med ejeren om det, så i kan hjælpes ad (:

• #5   29. dec 2008 Emilie: Det er helt i orden du siger det, er selv godt klar over, at det er der problemet mest ligger. Jeg har det som om den kan rende af sted med mig når som helst, fordi den er så stor.
    Men parttilbud hænger jo desværre ikke på træerne, så jeg ville prøve at tage udfordringen op hvis det altså kan lykkes.

• #6   29. dec 2008 Det kan jeg helt sikket godt forstå, det er svært at få en part, desværre.
    Hvor høj er den?

• #7   29. dec 2008 Den er 167, så lige omkring 15 cm højere end mig...

• #8   30. dec 2008 jeg synes du skal finde en anden hest smiley ved godt hvor svært det er at finde part men det lyder ikke til at i to kan få det godt sammen.
    Desværre

• #9   30. dec 2008 Altså, har også hele tiden sagt at det var ok hvis jeg fandt en stor hest så længe den var meget rolig og let at håndtere.
    Og så finder jeg en der er varm og let bliver bange for noget smiley
    Men det er virkelig bare den perfekte part, og ville så gerne blive derude. Vil så gerne have det til at fungere - tror I, det er helt umuligt?

Kommentér på:
Hvordan bliver jeg mere tryg?

Annonce