Hvordan bliver jeg mere tryg? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Det er sådan så jeg har fundet mig en dejlig part. Jeg kender ikke hesten så godt endnu, men den er ganske sød, har dog været groft behandlet tidligere og kan derfor være lidt nervøs.
Jeg har holdt pause i et års tid, og har nu genoptaget ridningen. Problemet er, at det er en meget stor hest i forhold til mig, og jeg føler den trækker lidt rundt med mig som det passer den.
Når vi skal ind fra folden går den hele tiden lidt foran så jeg kommer til at gå bag dens forben og har svært ved at styre den.
Jeg har svært ved at stoppe den, fordi jeg bliver meget utryk hvis den gør det mindste - det virker nemlig meget voldsomt når den fx slår en gang med hovedet, fordi den er så stor. Og jeg er i tvivl om hvor meget jeg kan tillade mig at "sætte den på plads" pga dens tidligere oplevelser.
Når jeg ser ejeren håndtere den, gør den det ikke, så jeg regner da med at det vil blive bedre når vi har lært hinanden bedre at kende.
Men indtil da vil jeg gerne have nogle gode råd til hvordan jeg kan lade være med at blive så nervøs pga hendes størrelse?
Godt nytår
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 252 Svar: 1.634
Du har jo ret til at sætte den på plads, når du har noget med den at gøre, og det skal jo helst være sjovt for jer begge (:
jul 2008
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 284
Prøv "de 7 lege" her er lige et link : (link fjernet)
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
Dette på trods af, jeg har redet i 6 år.
maj 2007
Men du bliver jo nød til at prøve (:
Træn fra jorden, og træn nogle tilidsøvelser.
Snak evt. med ejeren om det, så i kan hjælpes ad (:
jun 2007
Men parttilbud hænger jo desværre ikke på træerne, så jeg ville prøve at tage udfordringen op hvis det altså kan lykkes.
maj 2007
Hvor høj er den?
jun 2007
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Desværre
jun 2007
Og så finder jeg en der er varm og let bliver bange for noget
Men det er virkelig bare den perfekte part, og ville så gerne blive derude. Vil så gerne have det til at fungere - tror I, det er helt umuligt?
Hvordan bliver jeg mere tryg?