{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Horsemanship træning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min venindes hest har lige for nylig fået konstateret at hun har skæve ryghvirvler, og derfor ikke kan rides på længere. Derfor søger vi nogle gode idéer til, hvordan vi kan holde hendes hjerne igang, selvom hun ikke bliver brugt i ridningen.

Vi har øvet lidt horsemanship med hende, og det udviser hun stor interesse for, så ville hører om der eventuelt er nogle af jer, som har prøvet det samme, og som har nogle gode råd til, hvordan hun kan blive holdt fysisk og psykisk aktiv.

Tak på forhånd:0)
/Nikoline.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horsemanship træning?
  • #1   25. nov 2008 Min vallak kan heller ikke rides. Jeg tager ham løs på banen et par gange om ugen så han kan få brændt noget krudt af. Det elsker han!
    Og så "træner" vi horsemanship et par gange om ugen også, hvilket han også synes er enormt spændende.
    Vi har også to ponyer med knæløshed stående og når de skal på tur så går mig og Sammy også gerne med smiley
    Sammy trives meget bedre med ikke at blive redet, han stråler simpelthen om kap med solen efter han er begyndt kun at blive trænet fra jorden smiley Held og lykke med din venindes hest, jeg kan kun forestille mig at den vil elske al den opmærksomhed og træning fra jorden

• #2   25. nov 2008 Glemte at sige at når vi 'træner' horsemanship så går en del af træningen ud på at lære ham tricks. På den måde får han også "noget ud af sit liv", for han skal yde noget for at få godbidder og det er rigtig god motivation

• #3   25. nov 2008 Tak for dit svar. Kunne godt forestille mig din hest's glæde:0)
    VI går også en masse ture med hende nu, og sørger for at komme ud med hende, så hun stadigvæk oplever noget.

• #4   25. nov 2008 Man > træner < ikke horsemanship, det er noget man bruger i sin omgang med hesten (: Man skaber tillid til sin hest, og det behøver ikke kun at foregå på banen.

Men i kan lave nogle tillidsøvelser med hesten. Og lære den sjove tricks (søg evt. på klikkertræning på google.) Og ellers bare gå en masse ture med hesten, hygge om den o.l smiley Og ellers så bare lad den gå og hygge sig på folden smiley Må i longere den? hvis, så er det en god måde at 'holde den i gang' med smiley Pøj pøj med det d;

• #6   25. nov 2008 her er en side hvor du kan få gode beskrivelser af hvordan du lærer hesten forskellige tricks www.klikhesten.dk men tilliden skal selvfølgelig væe i orden først smiley

knus

• #7   26. nov 2008 se måske på min hjemmeside www.cordeo.dk under 'legene'.

• #8   27. nov 2008 Jeg træner også horsemanship med min pony.
    Han er blevet meget mere medgørelig og
    har meget mere tillid til mig( da jeg købte ham
    var han mennske sky).

• #10   28. nov 2008 synes godt man kan træne hms. Men man skal være klar over at det ikke er hesten der trænes men en selv... hesten kan det godt men det er dig der skal lære sproget. De øvelser jeg har på min hjemmside er alt sammen naturlige ting for hesten, men hvor ejeren/rytteren skal lære at formidle det hun ønsker videre

Kommentér på:
Horsemanship træning?

Annonce