{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SUPER unghestetræning til ryggen
  • #1   17. okt 2008 Hmm træn evt. med hende i longe, kapsun eller hvad du nu lige har lyst til, men hvor du får hende til at træde godt indunder sig i tyngdepunktet smiley

• #2   17. okt 2008 (Nu kommer jeg så her, som den bidløse- og hms venlige person jeg nu er)

Put hende i en grime og sæt hende i trav ude på volten (indspændinger osv. kan du godt pakke sammen. Dette her er langt bedre for begge parter :D).
    Når du har hende i trav skal du kigge på hendes ryg. Kan du se musklerne arbejde? det kan du sikkert ikke når du skriver hun mangler muskler :o)
    Nu skal du finde dit mest slaskede kropssprog frem som overhovedet muligt. Slap helt vildt meget af. Ånd ind, ånd ud.
    Få hende til at trave i det langsomste tempo som overhovedet muligt.
    Ved at du står inde i midten og slapper heeeelt vildt meget af, kan hun mærke det. Hun begynder selv at slaske afsted. Dette er super gode tegn.
    Hun tager sikkert hovedet ned i sandet og det er det som er formålet med det hele! ros hende rigtig meget. Hun bliver sikkert kun dernede i nogle få skridt. Når hun tager hovedet op skal du holde kæft lige med det samme. Når hun dygger ned igen skal du rose hende igen.

Til sidst finder hun ud af at det er rigtig rart at gå dernede. Denne øvelse giver både balance og en MASSE! muskler. (og så er det helt uden hjælpemidler)
    Hvis hun går i skridt skal du bare lade hende skridte et par skridt og sende hende i meget stille og roligt i trav igen. Grunden til at hun gør det, er fordi det er super hårdt for hende. Hun bruger sine muskler helt perfekt, og det er rigtig hårdt når man er unghest smiley

-Det er ikke sikkert hun dygger så meget ned første gang, hun skal jo lige finde ud af det, men anden gang er det helt sikkert at hun vil dygge mere ned smiley

Jeg fik personligt resultater efter en uge.

• #3   17. okt 2008 beklager længden xD

• #4   17. okt 2008 Moe - tak for rådet, det tror jeg lige jeg snupper :b

• #5   17. okt 2008 Jeg har set Susan Kjærgård lave samme "trick" som det Moe beskriver med en hest der havde problemer med at slappe af og bruge ryggen. Målet var helt som det Moe beskriver, men da hesten var noget stresset og oppr på dupperne, så startede Susan med at gå ved siden af hesten med løs snor og så fik den ellers et stykke gulerod <b>hver</b> gang den tog mulen ned mod jorden.

Den stressede og øm-ryggede hest blev meget hurtigt klar over at det var et godt trick at have mulen ved jorden og den endte med at gå fint og roligt på volten med mulen afslappet mod jorden..

- Bare et tip, hvis hesten ikke lige selv tilbyder den rette "holdning" fra starten.

• #6   17. okt 2008 Nina A:
    Uh. Godt trick. Det nupper jeg lige hvis jeg støder på sådan en hest smiley

• #7   17. okt 2008 Yep.. Gør endelig det.. Det virkede.

Man kommer jo langt med ros og godbidder..

• #9   17. okt 2008 hej igen

tak for alle jeres svar
    min hest er meget rolig - jeg har også trænet hende i HMS så hun slapper af i longen osv - hendes billeder på min profil kan i også se hun løfter ryggen i fri trav osv.
    hun har ingen problemer med det.

det eneste er jeg vil give hende muskler deroppe fordi hun er lidt højrøvet dyrlægen siger det er mangel på muskler - hun går ikke ovenud - eller stresser - hun gør som hun skal men kan JEG give hende ekstra. - eller skal jeg væbne mig med tålmodighed.
    altså hesten fejler ikke noget - det er bare mig der vil give hende mere, hun er 3 år meget ædel holstener.

• #10   19. okt 2008 Harså en hest der har haft noget der ligner det problem.
    Men synes at hvis hesten kan søge dybt og har en god bæring i rykken, så er det bare sådan du skal ride den. et tror jeg vil hjælpe, der vil nok gå lidt tid inden du ville kunne mærke en forskel, men sådan er det jo med opbygning af muskler. smiley

håber du kan bruge det til noget. (det skal lige siges at det er noget jeg har fået fortalt af underviser, keopraktor og massør)
    har fundet ud af det, fordi jeg har prøvet det på min egen hest. Men det er jo ikke en grund til at det også hjælper på din hest, de er jo alle sammen forskellige og kræver noget specielt smiley

• #11   19. okt 2008 mia.

tak for dit svar :0) det vil jeg prøve

• #12   19. okt 2008 Slutter mig til Moes forklaring, det giver rigtig godt:

http://i34.tinypic.com/2hzp6v.jpg

Jeg har dog lidt for meget fat i snoren og forstyrer hans balance lidt..

Kommentér på:
SUPER unghestetræning til ryggen

Annonce