{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Bidløs - spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)

Hvordan gik jeres heste uden bid?

Kunne du finde på at ride bidløs hvis det var tilladt til stævner?

Hvad synes du om at der netop nu bliver fumlet med at lave bidløse stævner?

Kender du nogen der rider bidløs engang i mellem eller 100% i din vennekreds?

Vh. Lærke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidløs - spørgsmål :)
  • #1   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    Ja, med almindelig grime

Som han gør med smiley

Ja, det kunne jeg nok godt, hvis jeg kunne få kvalificeret hjælp til det.

Det er da en god idé

Kun mig selv smiley

• #4   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    Svar: Ja mange gange. Med grime og uden.

svar: Fint - styrbar smiley

Svar: Ja, men ikke noget jeg ville gøre hver gang.

Svar: Synes skam det er en god ide.

Svar: Jeg kender nogle stykker.

• #5   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    - <i>ja, det har jeg. Jeg rider kun med rebgrime, uden noget tov :).</i>

- <i>overraskende godt. Han tog det meget afslappet, og han lytter utrolig meget til stemmen, vægten og schenkler :D.</i>

- <i>ja, hvis jeg ellers måtte starte på pony, men da jeg er for gammel, kan det ikke lade sig gøre :/</i>

- <i>det er virkelig fedt. Hvis det bliver til noget, så er det da helt klart noget jeg vil prøve! (Hvis jeg kunne få lov, da jeg, som oven nævnt, er for gammel)</i>

-<i> næ, jeg er nok den eneste, der er ved at blive det ;b. Nok fordi jeg ikke gider så meget mere af det der koncentrerede ridning ;b.</i>

• #7   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?) - Jeps, grime og træktov.

Hvordan gik jeres heste uden bid? - Helt fint, adlød signalerne osv så det var helt fint (:

Kunne du finde på at ride bidløs hvis det var tilladt til stævner? - Ja slf. smiley Hvis jeg havde en hest selv og det var tilladt så klart.

Hvad synes du om at der netop nu bliver fumlet med at lave bidløse stævner? - Det lyder dejligt opfriskende, og nytænkende.

Kender du nogen der rider bidløs engang i mellem eller 100% i din vennekreds? Nej.

• #8   30. aug 2008 jeg rider med bosal staves på min western hest det går fint

• #9   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    - Ja. Nogen gange med en rebgrime.

- Lidt dårligere end normalt.

- Nej !

- Hvis det er til alm. stævner, så er absolut i mod det. Da jeg holder på, at de fleste ride bidløst, fordi det er mode, så vil der nok osse komme nogle varme ponyer, og kunne lige forestille mig en varm eller stædig pony, som var vild, og stak af med rytteren. Bliver det stævner, hvor man kun må ride bidløs, er det i orden med mig, for så er det folk, som har valgt at der skal være bidløse heste der.

• #10   30. aug 2008 Kender ikke nogen som rider bidløs.

• #11   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    Ja, red meget bidløst på min pony (Pento) da hun havde voldsom støvallergi, og hun er født med en forsnævring på luftrøret. Men måtte stoppe pga. at jeg ikke måtte ride med det til stævner, og så begyndte hun at læne sig meget. Havde en alm. bidløs trense, men red også i kapsun, samt i grime.

Pento gik skidegodt i starten, men blev så frygtelig tung.
    Swoop kan slet ikke finde ud af det, han er ikke til at styre :o)

På min pony, ja. Vi ansøgte endda hos DRF. Men bestemt ikke på hingsten.

Jeg synes det vel er ok. Men også en smule uansvarligt, det er måske letnok at styre HoppeLotte på hjemmebane uden bid - Men alt kan ske, det er et levende dyr, og så tror jeg på, at biddet ville hjælpe i en dum situation.

Nej, kun mig selv.

• #12   30. aug 2008
    Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)rebgrime

Hvordan gik jeres heste uden bid?a' lort til måtte skifte til hovedtøj igen.

Kunne du finde på at ride bidløs hvis det var tilladt til stævner?kunne være sjovt at prøve men ellers ikk.

Hvad synes du om at der netop nu bliver fumlet med at lave bidløse stævner?fint for alle dem der ridder uden.

Kender du nogen der rider bidløs engang i mellem eller 100% i din vennekreds?nej.

• #13   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    Har prøvet i grime og uden noget som helst

Trixie var skøn nok kun i grime - hun kunne godt lide lidt afveksling :b og Misbi er ikk rigtig styrbar i det xD men kan tilgengæld sætte mig op uden noget som helst og ride ham i alle 3 gangarter, så det er fint nok xD ikke den store kogekunst der

Ikke på ham jeg har nu - ville simpelthen ikke turde ride en hingst blandt alle de andre heste hvis han lavede freakshow

Synes det er kanont! alle skal da have chancen om de rider med bid eller ej

Ja, et par stykker - men ikke nogen der altid gør det :b

• #14   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    - Har da prøvet at ride uden grime, fordi jeg tågede.

Det gik fint, det var bare lallet. smiley

Nææh, jeg rider ikke stævner.

- Synes det er godt. smiley

- Nope.

• #15   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    Ja har også et bidløshovedtøj.

Lige så godt som med bid.

Tja det kunne da godt ske.

Det er rigtig godt.

Ja.

• #16   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?) Ja på wariant 4 gange.

Fint.

Nææ - stævner siger mig absolut intet.

Det er vel fint nok. (?)

Kender du nogen der rider bidløs engang i mellem eller 100% i din vennekreds? ja smiley

• #17   30. aug 2008 Wariant ^^ både i alm. grime og idag bidløshovedtøj, men skal ha fat i en sidepull tror jeg - den anden var ik så god som alm. grime. Men så er det prøvet.

• #18   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    - Min lillebror rider altid bailey i rebgrime..

-Meget bedre..

-Jeg ville ikke, men ville nok få min lillebror til at starte lidt på ham..

- Syntes det er fedt..

-Mig og min lillebror..

• #19   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste?
    - Ja, det har jeg. Har både redet i rebgrime, og helt uden noget. Men i det daglige rider jeg med bid.

- Han slappede af, men gik ikke tilfredsstillende, vil jeg sige ^^, Rider ind imellem uden noget for hyggens skyld, men det er ikke seriøs træning.

- Ikke dagligt, men kunne godt finde på at stille op til et par stævner - bare for sjov.

- Det er vel helt iorden - der skal være plads til alle hestemennesker.

- Kender mange der rider engang imellem smiley ..

• #20   30. aug 2008 ' hey Jønck.
    Tænkte på.. Hvor mange underskrifter skal der indsamles, før man skriver til DRF :)?

• #21   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    På min den ene har jeg redet mde hackemor (staves) hvor han gik rigtigt fint, har et bidløst hovedtøj jeg ikke rigtigt kan lide at ride med. jeg har redet i grime med træktove mm.
    hackemoren gik han rigtigt fint på. det anden har bare været hygge:)
    på min stævne pony kunne jeg ikke. han går så fint på et bid, ville aldrig gøre det!
    Mener ikke det skulle være rigtigt, da alle kan lære at ride bidløst, men man skal jo vise at man har en fin nok hånd til at ride med bid:)
    ja, nogle rider da uden bid nogle gange:)

• #22   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    rebgrime, grime, cordeo, og uden noget

hun er da den bedste og dejligste.. MEGET bedre end da vi red med bid
    hun slappede af og nød det

har allerede startet nogle stævner... men ville klart starte nogle flere for de fleste klubber siger nej

JUUUUUUUUUUUUUUUUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

ikke andre end MIG!!! nåhr ja og min søster, men vi deler jo Chiara

• #23   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)

- Jeg rider altid bidløst på min hest. Har redet med side-pull, rebgrime, cordea og lidt i kapsun.

- Mere afslappet end med og meget mere tilfredstillende.

- Puuh. Godt spørgsmål. Nu er jeg ikke rigtig stævnerytter, men hvis vi var et trænings stævne hjemme, kunne det da godt være.

- Jeg syntes det er rigtig fedt. Jeg syntes der skal være plads til alle i ridesporten og ærlig talt er det noget fis, at man skal have metal i munden på dyret.

- Kender nogen der gør det ind i mellem. Men det er ikke så udbredt der hvor jeg er.

• #24   30. aug 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    Ja, i grime og uden noget.

Dårligt i grime, men meget afslappet bare med tov om halsen.

Nej.. Jeg rider ikke mange stævner, og dem jeg rider, kan jeg ligeså godt ride med.

Det er fint nok, hvis der er nogen heste, der går bedst uden. 8)

Nej, faktisk ikke.

• #25   1. sep 2008 Jeg er startet med at ride bidløst uge 29 i år. Det går forrygende og jeg vil aldrig ride mine hest med bid mere. Dog har jeg lidt problemer med den ene, ligeså snart vi forlader ridebanen, blilver han kåd. Så vi træner respekt, respekt, respekt og går ture. Den anden er bare uper, jeg fik en helt ny hest, da jeg lagde biddet. Dejligt.

Jeg har ingen ambitioner om at ride stævner, men føler bare det er det rigtige for mig. Min hest er min ven ligeson min hund.

Smiler tit når vi rider, for hesten har rebgrime på og intet i munden og hunden elsker at gå tur med sig selv, den kan nå sit navneskilt og render derfor med bøjet hoved. Så for forbipasserende må det se komisk ud. Men smiler vi hygger os.

• #26   3. sep 2008 Har i prøvet at ride bidløs på jeres heste? (med hviket slags hovedtøj/grimeværk?)
    Lige pt i rebgrime ( Min hest Duke som tina W hentyder til) Skal købe en sidepull. og vores mål er at kunne grime uden noget ;o)

Meget bedre. Jeg har fået en hel ny hest/heste efter at have smidt bidet. Så det fortryder jeg ikke.

Jaaa, men skal bare lige have endnu mere styr på mig selv og ham. Skal træne en del mere fra jord. Først

Det er noget så skønt. Kunne være fedt bare at stille op for hyggens skyld og møde andre bidløse ryttere og dele erfaring.

Min moar, Emlie, Kathrine, frederikke og samtlige andre fra ryttergaarden i nakke. Kanon rideskole

Kommentér på:
Bidløs - spørgsmål :)

Annonce