{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

så VENT dog på mig skøre hest :-D {{forumTopicSubject}}

PUHAAAA isabella har simpelthen SÅ travlt for tiden når jeg træner dressur... især i trav....

hun JAPPER JAPPER JAPPER afsted.... det skal bare gå hurtigere og hurtigere...

snakkede så med min underviser idag, og hun grinte bare og sagde at jeg har det meget nemmere end mange andre.. da det er lettere at lære hesten at vente, end det er at få en hest fremaf, som ikke er fremadsøgende..

og ja hun har da ret..

men hold da op hvor er det trættende at lave parade for hver 3-5 trav trin smiley

lige så snart hun begynder at jappe og styre tempoet, skal jeg tage hende ned i skridt igen... slappe af, og så fortsætte...

puuuuha hvor er det hårdt arbejde...

hun får virkelig bare pony trav når hun har så travlt smiley

der er vel ikkke andet at gøre end det jeg gør?? halve parader konstant, og når hun japper FOR meget, så tage hende helt ned???

PUHA jeg har det hårdt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så VENT dog på mig skøre hest :-D
  • #1   30. jul 2008 hæhæh hvor sødt, nej den forstår det nok når du har vist den det 100000000000000000000000000000000000000000000 gange xOP

• #2   30. jul 2008 Stakkels dig hva' ? XD
    Daisy har virkelig også travlt for tiden, når hun lige er "vågnet op"...
    Hun har jo en lille ponytrrav, så hvad gør man når man skal hurtigt frem, og ponytraven ikke er nok ? man går jo i galop... så vi øver også en masse overgange...

• #3   30. jul 2008 Ja så er det stortset det jeg træner nu der kan gøres smiley

og så fordi hun har så travlt.. så render hun skævt på den ene volte og stiver sig...

så der skal jeg ride rundt og lave versadebøjning konstant for at få hendes skulder på plads.... puhaaaaa

min underviser mener det må være fordi hendes ben er helt okay igen, hun har så travlt smiley

• #5   30. jul 2008 Line-Weber tusind tak for komplimenten til isabella smiley

• #6   30. jul 2008 jeg ville ride letridning, så er det 1000 gange nemmere at sænke tempoet... du skal tvinge dig selv til at lave letridningen i det tempo DU ønsker, så er hesten nødt til også at sænke sit tempo...

jeg ville bare lave halve parader, og fysisk bede hende om at sænke tempoet, og så give fri igen, når hun sænkede tempoet... fortsæt med det til hun har lært at det er dig der bestemmer farten.
    det kan godt være at du så skal bruge en hel uge hvor du kun rider rundt i trav, og lærer hende det rette tempo.
    men det er det værd smiley

• #7   30. jul 2008 Jeg ville tage helt ned i en parade når hesten japper. Meningen er at hesten skal blive i det tempo du har bedt den om, indtil du beder om noget andet :o)

• #8   30. jul 2008 marie-louise - det er også primært letridning jeg rider.. da det er umuligt at sidde på hende når hun japper sådan smiley

• #9   30. jul 2008 Prøv at lave versader ned af langsiderne, og bøje hende godt igemmen. smiley

• #10   31. jul 2008 rid hende lang og dyb (så godt som muligt;-))
    i letridning. rid hende rundt på en 20 meter volte, klem hende og gør din letridning langsom, og rejs dig ikke for højt i sædet.. lad hende løbe rundt til hun venter på dig... hav tøjlerne forholdsvis lange og klem med indvendige ben i hjørnerne og træk indvendige tøjle mod midten. kun så hun bliver nødt til at "lytte" for at mærke hvad der sker. husk let støtte på udvendige...når jeg siger klem mener jg KLEM! meget hårdt.

hvis du bliver ved med at lave halve parader "slipper du hende jo, og så er det som at sige "fri" til en hund... lader du hende løbe i sit eget tempo, begynder hun at kede sig og ender med at blive nødt til at lytte..

når hun er faldet lidt ned, rider du hende rundt på modsatte volte...

husk at være afslappet i overkrop og hænder. spænd kun benene, og gør letridningen langsom og tung. slap af efterhånden som hesten gør...

har haft en hest hvor jeg havde samme problem;-)

• #11   31. jul 2008 Hehe, synes næsten det er skønt at se et sådant indlæg fra dig. Tænk at hun er rask smiley

Kommentér på:
så VENT dog på mig skøre hest :-D

Annonce