Hælp .. {{forumTopicSubject}}
Heej jeg har en dv og hun er så sløv.
jeg har prøvet alt for at få hende frem af let ridning spore pisk, ekstra jern, vitaminer og havre intet hjælper .
eller jo sporerne hjælper lidt med skal sidde og hakke i hende og det har jeg vildt dårlig samvitighed over .
dyrlægen siger hun intet fejler og hun virker heller ikke sløv. og når jeg rider på hende så er det løse tøjler og må desvære indrømme ja jeg saver en smule jeg kan fx ikke tage og ride med lidt kortere tøjler for så ryger alt energien , har også prøvet at ride uden at hun går i holdning og der sker ikke en skid, har også prøvet at variere vores ridning sådan at vi springer den ene dag dressur den anden og så noget hygge ud over marken men nix ingen reaktion. det går godt på en måde når jeg brugere sporene men stakkels hest jeg sidder jo og sparker hele tiden , bruger sporer og pisk når hun skal i galop og kan sagtens få hende i galop men jeg knækker snart i hoften kan overhovedt ikke drive mere ligner jeg ved ikke hvad når det bliver filmet for jeg driver så meget at min hænder de ja de sidder ikke stille i hverti fald...
hjælp nogen gode ideer til hvad jeg skal gøre .
jul 2008
Følger: 116 Følgere: 168 Heste: 4 Emner: 329 Svar: 781
mar 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 12 Emner: 44 Svar: 61
sus : min ridelære fokuserede også meget på det som du siger men det hjalp ikke en skid så det eneste hun faktisk reagerede på er det jeg gør nu har slf fra min side af meget arbejde med mine hænder, men hvis ikke jeg er konsekvent med schenkler og tøjle så kan jeg ikke styre hende da hun er en meget bestemt dame kan ikke rigtig forklare det men hvis ikke jeg rider med mine spore så stopper hun op og bliver stående og seriøst du kan intet gøre for at få hende fremad intet hjælper jo hvis du stiger af, sad en gang en halv time og prøvede diverse for at få hende frem ad intet hjalp blev så hidsig at jeg til sidst sad og bed oi hende blev dog ikke så hidsig at jeg fæåede i tøjlen som nogle gør...
sådan som jeg rider har mine ridelære og berider simpelthen bedt mig om at ride men, mange tak for jeres råd vil da selvfølelig have dem i baghovedet for har ikke tænkt mig at blive ved med at ride sådan ,
Hælp ..