{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

nedsidning {{forumTopicSubject}}

hej alle, jeg har lidt svært ved at sidde ned på hesten når jeg traver, jeg kæmper virkelig for at følge hesten og det går også godt de første 10 min, men efter det har jeg svært ved at blive siddene pænt uden at ligne en sæk kartofler, er der nogen gode fif til hvordan jeg kan blive bedrene siddene. hesten er 168 og jeg er 163

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nedsidning
  • #1   18. jul 2008 Trænne nedsidning.. Trænne trænne og trænne..!

• #2   18. jul 2008 hmm måske har du ikke musklerne til og blive ved med at følge hesten?

Eller også begynder du og arbejde med noget andet og glemmer at følge hesten...

Om ikke andet ville jeg tage nogle dage hvor jeg kun tænkte på at følge med hesten, evt. lukke øjnene indimellem... Bare følg med og lad være med at tænke på hvordan hesten går, så kan man begynde og lave store volter igen uden at tænke på hvordan hesten går, så mindre volter og når man bare følger med i det hele også sidebevægelser kan du prøve og tænke på hvordan hesten går, men selvfølgelig have i baghovedet at du skal følge med hesten smiley

• #3   18. jul 2008 sætte sig rigtig godt ned i sadlen, og følg hesten. lad den ikke løbe afsted, sådan i et dejligt grudtempo man KAN FØLGE med i .... du bestemmer tempo.. og rette sig op og ha "knækket" i ryggen. og husk husk at trække vejret, det glemmer jeg altid :P. har os haft problemer. gik fra pony 123 høj til figgges' 162 høj xD. det var svært smiley

• #4   18. jul 2008 hehe ja det med at trække vejret kender jeg godt... Det er når man virkelig bruger krafter og er koncentreret, så får man indimellem sidestik hehe smiley

• #5   18. jul 2008 tænk heletiden på at slappe af og følge hestens rytme, prøv evt uden bøjler... Der sker højst sandsynligt det, at du begynder at spænde -muligvis ubevidst, men har også selv haft dette problem, når du så begynder at spænde kravler dine hæle og /eller ben muligvis op, når det sker kommer du ovenud af sadlen og så begynder det efterhånden at blive svært at sidde tæt til sadlen og følge rytmen

• #6   18. jul 2008 jeg bumper også vildt meget på Daisy (ponytrav), så sætter jeg mig ned, kigger ned, holder i sadlen, og koncentrerer mig vildt meget om at sidde ned..
    Det virker..

• #7   18. jul 2008 Det bare at træne og vende sig til hestens bevægelser, min egen har jeg stadig svært ved at sidde på, føler nogle gange bare jeg bumber rundt, har altså haft hende i 3år nu (det godt nok blevet ekstramt meget bedre men altså ja :p)

Hvor imod nogle andre heste jeg rider(/rider en gang imellem) har jeg INGEN problemer overhovedet med at sidde ? det mega underligt .

• #8   18. jul 2008 Jeg kan efter 1 år stadigvæk ikke sidde på Balthazar smiley

• #9   18. jul 2008 jeg glemmer også at trække vejret når det går godt, sidst jeg fik undervisning var jeg ved at besvime, jeg var totalt svimmel, min underviser blev helt nervøs (har billeder af hvor lilla jeg er i hovedet) ;b .
    Men plejer at ride nedsidning til jeg ikke kan også øve galop ;b

• #10   18. jul 2008 <b>Shella</b>

Hehe ja Tonga kan jeg også have svært ved at sidde på, og har en dum vane med at tage hælene op

• #11   18. jul 2008 En gang fedt på sadlen smiley

• #12   18. jul 2008 <b>Lama</b>

Så heller med lim hehe ;P

• #13   18. jul 2008 Tinna: Jeg trækker normalt ikke hælene op, kan godt finde på det, men det ikke et hverdags problem overhovedet smiley

Men okey nu øver jeg heller ikke særlig tit nedsidning, netop pga. jeg føler jeg bumber rundt(ved godt det der man skal øve, men det gider jeg ikke :p) Så ridere jeg hellere noget mere galop xD
    Men det bare mærkeligt, fordi de heste jeg kun har redet en gang i mellem dem har jeg stadig ikke haft problemer med at side på, selvom jeg ikke er vant til deres gang smiley
    Det bare leda jeg ikke kan sidde på xD

• #14   18. jul 2008 Jeg har ellers gode erfaringer med læderfedt 8D

• #15   18. jul 2008 Det plejer at jælpr mig, hvis jeg trækker veret het ned i maven og slapper af ^^

• #16   18. jul 2008 jælpr ?? what der skalle stå hjælpe xD sorry stavefejl er gratis ^^

• #17   18. jul 2008 LAMA - P.M.O.L.B hehe jeg gir både sadel og min støvler engan fedt hcer anden dag, for jeg ´kan klemme mig ordenlig fast, men jeg drømmer nu mere om at kunne sidde ned uden den form for hjælp...

1000 tak for de mange gode råd, jeg vil prøve dem alle af smiley

• #18   18. jul 2008 lig et stykke papir under rumpen og hver gang du taber det skal du selv af og hente det ;0) SÅ skal du nok komme ned og sidde.

Trav så længe du føler du sidder godt, tag så hesten op i skridt og forbered dig selv til at trave nedsidning igen... bliv ved med det indtil du føler det bliver bedre og bedre.

• #19   18. jul 2008 karina: Kunne ikke forstille mig det var hverken særlig sundt for hverken sadel eller hesten ryg at hoppe så mange gange af og op ?

• #20   18. jul 2008 pjat, når man sidder ordetlig fast, skal man jo heller ikke ned :b

• #21   18. jul 2008 så er det godt at der er en trappe der jeg rider smiley

• #22   18. jul 2008 Ja skulle lige til at sige det, man kan jo bruge en trappe :0)

Men tror nu faktisk ikke ponygames ponyer tager så meget skade.

Men meningen er jo heller ikke at man skal af konstant

• #23   18. jul 2008 jeg har lige lagt en film ind hvor jeg rider ham, det er godt nok først til sidst i filmen at jeg sidder nedsidning, og det er så nogle af de gode stunder må jeg indrømme hehe, skal lige siges jeg ikke har redet ham mere end 7 gange

• #24   18. jul 2008 Det har hjulpet mig at tælle 1,2,1,2,1,2,1,2,1,2,1,2 - ligesom når man lærer at ride letridning... Man burde jo egentlig tæller 1,2,3,4 så man fik hver takt med, men det andet virker bedre for mig xD

• #25   18. jul 2008 Alligevel træder du i bøjlen, hopper altid op fra en stor sten eller et bord, men alligevel ligger man altid lidt pres i bøjlen, og hvis man skal af og op 3-4 gange hver dag (i starten vel og mærket) , kan det da ikke være specielt rundt, trappe eller ej smiley

karina
    pony games ryttere bruger heller ikke bøjlen:)

• #26   18. jul 2008 Som din filmer siger på videoen må du gerne skubbe noget mere med dit sæde, du sidder meget passivt og det gør det også sværere at sidde dybt i sadlen

• #27   18. jul 2008 Uden at kritisere som sådan, så har du for mig at se lidt et stolesæde, så dine ben skal længere ned eller hvad man skal sige og længere til bage og så skal du skubbe hoften frem, det kan måske være derfor du har problemer, men jeg er altså på ingen måde prof. rytter eller underviser, så du må ikke spise mig hvis det er forkert

• #28   18. jul 2008 Shella:

Det er jo ikke noget du skal gøre konstant, tro mig når du har været af et par gange så sætter du dig ned og rider for ikke at tabe det.

Tror ikke det er så skadeligt, må jeg nok indrømme, men det er min vudering og det er heller ikke det der skal diskuteres i dette indlæg.

Jeg har brugt det flere gange med succes til mine elevhold.

• #29   18. jul 2008 pas på med ikke og få skubbet med overkroppen smiley

• #30   18. jul 2008 tine, jeg tror jeg ville vælge lidt længere bøjler, det kan være med til at gøre at du komme lidt mere op at sidde.. du har ikke den linie ned gennem nakke, skulder, lænd, hæl som der burde , du skal nok se op du kan komme lidt mere op at sidde , hvis du forstår hvad jeg mener =

• #31   18. jul 2008 Jeg har også problemerne men jeg ahr så nogle skavanker der gør jeg ikke må ride nedsidning.. Jeg er født meden skæv rygsøjle og jeg ahr en lyske der gør at jeg ikke kan sidde ned ordenligt fordi jeg ikke akn klemme på samme måde da jeg så risikiered og forstrække den ene eller begge muskler i lysken....

Men ellers TRÆNING..... Sørg for at varirerer så du ikke trætter dig selv for så kan du lige så godt glemme det og så hold hesten i et tempo som er roligt og nemt at følge..

• #32   19. jul 2008 Jeg har også haft problemer med nedsidning. Mit gode råd er at slappe af i lenden (staves?), og klemme med lårene. Jo mere du slapper af i lenden og i ryggen, jo mere vil din hest slappe af og på den måde har du meget næmere ved at sidde på den. Men det er altid lidt hårdt at lave nedsidning, men når man først får tekning og de mavemuskler der skal til, så er der som reglt ikke noget problem. Håber du kunne bruge det :o)
    Knus

• #33   19. jul 2008 ALtså først så synes jeg ikke rigtig du bumper så meget..
    Men som også sagt længere oppe, så det en god ide med længere bøjler, det hjalp nemlig mig meget til min pony..
    I starten kan det så være en god ide ikke at spænde dem for langt ned ad gange så du bliver vændet til længere og længere bøjler.. smiley
    Men ud over det så har det også hjulpet mig meget at i starten at slippe bøjlerne når jeg skulle ride nedsidning fordi jeg for det første ikke kom til at "hænge" i bøjlen og at jeg sad mere ned i sadlen..

Nu kan det være svært at bedømme i en video, da man ikke kan se så tydeligt men du skal sørge for at du sidder fremme i sadlen og ikke rygger bagud fordi så kommer du til at stødde imod bøjlerne og så sidder du mere ned på benene end p rumpen..
    Ja nu skal det siges at jeg slet ikke er super god til det, så jeg vil ikke nedhakkes hvis jeg tager fejl XD Men det er hvad jeg har fået af vide af min ridelærer jeg kunne gøre smiley

• #34   19. jul 2008 Foresten: En god ide kan også være at tage stigebøjlerne af og træne nedsidning

• #35   19. jul 2008 Af med bøjlerne og lav blævre-lår xD

• #36   20. jul 2008 af med bøjlerne og sæt dig op..

lad være med at læne dig tilbage.. men ret dig op..

og bøjlerne af..

• #38   21. jul 2008 Jeg har kun at sige TAG STIGBØJLERNE af sadlen ind til du har lært det. Det er det mest effektive (og dog smertefulde indtil du kan).

• #39   21. jul 2008 Jeg kan sagtens sidde på min Tromle uden bøjler, men med bøjler bliver det mere problematisk...

Kommentér på:
nedsidning

Annonce