26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Longering af shetlænder... (langt) {{forumTopicSubject}}
Der hvor Flicka står, har de en lille shetlænder, jeg tror virkelig, at den er i fare for, at blive forfangen, da den er mega tyk ! Den er ikkehård på halsen og ikke ømfodet - så jeg vil gerne gøre noget ved det, inden den bliver syg !
Jeg har fået lov til, at longere ham, hvilket jeg er meget, meget glad for, det ville ikke være så godt, hvis han blev syg ^^ så vil min lillesøster nemlig ride på ham - men han bukker og stejeler, det er derfor jeg vil longere ham.
Han kan ikke finde ud af, at blive longeret, derfor gav jag ham bare ca. 2 meter snor, og så løb jeg med ham rundt (jeg vil gøre snoren længre og længre, så han måske finder ud af det) men han bukker og stejler helt vildt !
Når han så gør det, bliver jeg bare stående, og så snart han sætte benene i jorden, løber jeg videre, så han ser, at selvom han stejler, kommer han ikke ind, og får ikke sin vilje - er det en god måde at gøre det på ?
Han forståe ikke, hvis man skælder ud på nogle måder, han plejer at få sin vilje, jeg vil derfor ikke råbe af ham, eller andet - men tror i ikke, at det hjælper bare, at løbe videre ? det er som om, at han hurtigt finder ud af, at han ikke får noget ud af det...
Forresten, tror i ikke det er lidt glædesspring ? Han plejer jo ikke kome ud, og han har ørene frem når han gør det og han stopper ikke før han har brugt en masse energi ? =)
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
Men ja bare ignorere det.. nogle heste forstår ikke noget som helst når man skælder ud... og andre kan godt forstå det ikke er godt.. og hos nogle tredje bliver det værre af at skælde dem ud..
Min fie er lidt en bladning af at hun ikke forstår det, samt at det gør tingene værre. så hende ignorere jeg bare ...
Så synes det lyder som en god ide og god måde du gør det på - set udfra mine egne erfaringer
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
apr 2008
apr 2008
apr 2008
Longering af shetlænder... (langt)