{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

hva øvelser kan din hest? {{forumTopicSubject}}

hejsa. jeg sad og tænker lidt. (wow)

hvad øvelser kan din pony/hest. altså klasser - hvor hjt kan den øvelser til. - og hvad kunne den da du fik den?

<b>Lotte </b>
hun kunne knap gå en Lc1 u. galop - 1 år efter gik hun la1 - hun kan øvelser til La4-5.

<b> welvet </b>
hende har jeg kun haft i 3 måender efterhånden. i den tid har vi arbejder på at bygge hals og muskler på hende og har starte 3 stævner. Lc2 til La1 - hvor vi red 63 % i la1.

hun har gået en Lb2 med 65 %

hun kan ca. øvelser til La4. håber at ride en PRI på hende . men nu må vi se

- hvad med jeres?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva øvelser kan din hest?
  • #1   14. jul 2008 Hmm lad mig se.. Spisøøøøøh. x)

  • #3   14. jul 2008 Da jeg trænede dressur og hun vari form kunne hun;

    Anspring til galop fra parade, skridt og trav.
    Skridt piouette, schenkelvining i trav og skridt.
    Tilbagetrædning.
    Changere over 3 travskridt.

    Og det var i en alder af 26år :b


  • #4   14. jul 2008 Alle øvelser til MA3

  • #5   14. jul 2008 dasco kunne da jeg fik ham; skridt, trav og galop , dog den højre galop var meget dårlig!

    nu kan han gå samlet og bruge bagparten meget.
    fri trav. så det siger spar 2!
    ellers ikke så mange.
    men jeg træner hans gangarter op helt inden alle mulige øvelser! (;


  • #6   14. jul 2008 Tja, da jeg fik Jaike kunne hun ingenting, nu, 2 år efter, kan hun øvelser til LA4, og hun lærer hele tiden smiley

  • #7   14. jul 2008 RETTELSE.

    selvom cassi er en traver kan hun de fleste øvelser. da jeg fik hende kunne hun intet kun skridte trave og galoperer. jeg har ikke trænet cassi efter hun er traver men trænet hende som en almenelig hest.
    Lige nu rider vi LB og LA øvelser som hun klarer fint.

    tilbage trædning,
    Anspring fra stedet skridt trav og galop til trav og skridt.
    Changere.
    schenkelvining i skridt og trav (vi øver med galop)
    også noget andet jeg ikke kan huske hvad hedder noget hvor den træder i 2 hovslag på lang siden og midte.

    Gucci har jeg ikke haft så lang men hun kan ca de øvelser til en lc 1 og 2.

    Lady kunne heller ikke noget men hun rider ca også lc øvelser med sin part..


  • #8   14. jul 2008 Flicka har jeg lige fået for 2 mdr siden - og hun har stået stille i tre pga en dårlig saddel - mega øv !
    Men hun kan faktisk intet ! Hun er god til at søge til biddet, og hun kan lave en smule overtrædning i skridt - jeg tror det er det :S

    Men håber på, at hun bliver en rigtig god hest, når jeg kan komme i gang med hende =)


  • #9   14. jul 2008 Felix: De fleste øvelser til PR-klasser , dog er galop-skridt og galop-parade ikke helt på plads, og traversaderne har han lidt svært ved at forstå. Han har startet og vundet en LA4.

    Anastasia kan vel øvelser til LA4 (: Startet til og med LB2.

    Marina kan øvelser til de små LA klasser, dog er schenkelvigninger ikke så gode endnu og øgningerne kniber lidt endnu.

    <i> - Jette


  • #10   14. jul 2008 begyndt lidt samlet trav - fri traven er også ved at være i orden.
    Changemneter er på begyndt og kontraen er blevet perfekt.

    Hvad han går er lidt svært at sige. Men det går stærkt smiley


  • #11   14. jul 2008 Herman kan øvelser op til ma-mb dressur.
    Duke kan øvelser til Lb.


  • #12   14. jul 2008 rollo kan volte i skridt og trav og skråt i gennem og slangegang (det hele både i sktidt og trav) og han er kun 3 smiley

    larissa kan øvelser til la...


  • #13   14. jul 2008 Trixie: Kunne gå øvelserne til LA1, men klovn til schenkelvigninger, og da jeg købte hende kunne hun gå til og med LC3

    Misbi: Kan gå alle ponyøvelser, men skal have frisket dem op da det er flere år siden han har gået dem, og det var også hvad han kunne da vi startede smiley


  • #14   14. jul 2008 Hovse *den hest jeg rider på (min ridelæres) kan øvelser til middelsvær >hvor meget det så end er< min ridelærer har redet det på hende ^^ men det kan jeg så ikke liige xD måske er hun en anelse for hidsig xD

    Når jeg rider hende, laver vi: Overgange fra skridt/parade til galop - shenkelvigninger (staves) i trav og skridt - øgninger (de er rigtig gode, syntes jeg) - chancementer (staves) - en masse parader ! xD


  • #15   14. jul 2008 Oscar havde gået som springpony inden jeg overtog ham i februar, og han kunne ikke gå til bidet.
    Så vi er startet helt forfra, og han går nu stabilt til bidet og laver versader, schenkevigninger, er påbegyndt traverser, kontragalop mestre han fint changementer kan han også.
    Da han er blevet sparket og har stået stille har jeg arbejdet en del horsemanship og der finder han sig i alt, vi arbejder med bomme, og bakke rundt om hjørner, have en sort sæk med tomme dåser der kan placeres over hele kroppen af ham, jeg kan pakke ham ind i en pressening, han spiller fodbold og en masse andre tossede ting.
    Desuden arbejder jeg i kapsun efter anatomisk rigtig ridning metoden som han er begyndt at svarre rigtig godt for


  • #16   14. jul 2008 da jeg fik laban, kunne han ikk gå til biidet, og havde aldrig gjort det.
    han kunne bare styres.

    nu kan han øvelser til og med LA2.. men han er jo spring pony så det er super ;b


  • #18   14. jul 2008 Min springhest er den der kan flest dressurøvelser, den kan en masse,men den er ret stiv, da den er lidt gammel, så vi changerer mest og laver løsgørende øvelser, men har endnu ikke mødt en øvelser den ikke kan ;O) nu har jeg så heller ikkeprøvet seriechangementer.

    Min dressurhest kan alle øvelser tilogmed LA6. Vi er først ved at påbegynde changementerne, så vil ikke sige han kan dem så godt at han faktisk ville kunne lave dem til et stævne. -og så kan vi noget galopansprig fra parade og galoptraverser, det er vist fra MA, hvis det gælder smiley
    Men vi rider vi bare de første fire LA klasser, jeg er ikke selv dygtig nok til at centrere bagpartsveningerne til pirouetter.


  • #19   14. jul 2008 Annie B:
    Hvad land kommer du fra? MA2 er den højste MA


  • #20   14. jul 2008 black jack kan øvelserne til Ma-Mb

  • #21   15. jul 2008 Bamse kan øvelser til grand prix da han kan lave 1er changementer, galop pioetter, piaff og passage smiley ..



  • #22   15. jul 2008 Da jeg startede med at passe ham kunne han sådanset ikke en skid.
    Nu går han stabilt til biddet, går let shenkelvigning og versade, vi er begyndt på bagpartsvending og traversade osv.
    Vi har dog kun startet Lb2 da jeg overhovedet ikke er stævnerytter, og kun har redet ÉT stævne hvor jeg vandt begge míne klasser, Lc2 og Lb2 med 68,?? og 63,?? %.


  • #23   16. jul 2008 Sizze
    Sizze kan alle ponyøvelserne (PRM-PRT) startet op til PRI på hende,
    Da jeg fik Sizze havde hun kun været redet i ca. 5 måneder og ikk engang et år efter startet vi Distrikt stævne i LC3 til 66,8 % og fik en 3 plads smiley lidt over et år efter Vandt v LB2 og vores første LA2, og lidt over 2 år efter jeg fik hende, startet vi la5 til 60 % XD og vandt alvschampionatet i LA4 smiley

    Siska
    Siska går op til la1 og kan øvelserne op til la4.
    Da jeg fik Sika hvde hun kun gåt i 3 månedr for 4 år siden, og begyndte at ride hende i nov. 2007 og feb. 2008 fik vi en 3 plads i lc1 smiley og April 2008 VANDT vi lb1 med 63,4 % Virkelig stolt af hende smiley
    I maj 2008 startet vi lb1-la1 på Morsøs Distrikts stævnet smiley

    Filur:
    Startet op til lc3 i dressur og la i spring. men kan øvelserne op til la4 og SB spring....
    Han var elevpony da vi fik ham smiley




  • #24   16. jul 2008 bambus kan alle øvelser, dvs 1'er serier, 2'er serier, galoppirouetter, traverser osv smiley regner med at have debut i intermediare til efteråret smiley

  • #25   16. jul 2008 Sheika kan en LA6 i dressur og hun kan springe en MB

Kommentér på:
hva øvelser kan din hest?

Annonce