{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Hestens balance {{forumTopicSubject}}

Jeg har næsten lige købt min nye smukke hest princelly, hun er ikke så god i galoppen da hun racer lidt pga hun ikke har en perfekt banance..
Hvordan kan hun få det? Andet end af ride voldter og 8-taller og longe arbejde..? Hvad kan jeg mere gøre.?
Jeg har også fået en bedere rytter, op på hende som er lidt mere erfaren end mig og det vil da helt sikkert hjælpe en del da hun er en stille og rolig og tolmodig pige, og longe-arbejdet er en veninde der er udannet i det.. Eller hva man siger smiley
Men hvad for nogle øvelser eller andet kan gøre det bedere?
Næsten alt er et forsøg værd. bare ikke noget sindsygt smiley Hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestens balance
  • #1   16. mar 2005 prøv at løb ved siden af hende, mens hun galoperer;-D og se om du kan få hende i roligt galop, eller sæt dig op på hende, og galoper.. og hver gang hun blir for hurtig stop hende STRAKS.. og Galoper forfra;-D hehe min hest galop er bare vidunderlig, når man rider uden sadel, sidder man are helt rolig i den, hun har bare de bedste gang arter;-D sys jeg=)

• #2   16. mar 2005 hehe jeg kan nu ikke løbe ved siden a hende.. min gamle hest, mokka havde også den mest rolige dressur galop men der skulle da også træning til.. men det er jo også det at når man løber ved siden a en hest så får den ikke anspringet og så skal hun jo løbes i galop og det må hun ikke og det kan også være farligt så det vil jeg ikke udsætte mig selv for smiley

• #3   16. mar 2005 Hej med dig
    Jeg er selv ved at træne balance i galoppen på min hest. Og jeg vil sige at hvis du stopper hesten hver gang den løber fordi den ingen balance har, får den det altså heller ikke. Den skal have en chance for at træne sin balance i galoppen og det gør du ved for eksempel at ride en meter uden for hovslaget så den ikke kan klister sig op af barrieren.
    Det er også en god idé at lave mange temposkift op af langsiden i trav så den kan få flere muskler i sin bagpart så den derved bedre kan holde balancen.
    Det er ihvert fald mit råd og det virker på min hest smiley
    /Karin

• #4   16. mar 2005 tusind tak smiley self. skal jeg ikke begynde på det helt store endnu da jeg kun har haft hende i en uge. men min gamle hest havde det samme men hun var sød til at lære det da hun reagerede på min halve parader og princelly ikke er så sikker på hvad jeg mener helt endnu med dem.. så det skal hun self. først ha lært. smiley

• #5   16. mar 2005 jeg ville absolut ikke lave volter og 8-taller på en hest der ikke har balancen i orden endnu.
    Da jeg trænede Chagal op red vi bare hele vejen rundt i ridehuset. Satte ham i galop og lod ham løbe NÆSTEN som han ville indtil han fandt balancen, og så sænkede han automatisk farten. Det gjorde jeg i et par uger, og så var det problem løst.
    Det er MEGET vigtigt at du selv sidder og er i 100% balance.

• #6   16. mar 2005 LONGSE!!! Du skal longsere din hest, det giver god balance og rygmuskler! Har fået det af vide af min dyrlæge!!!

• #7   16. mar 2005 Carina: Altså jeg rider volter og 8-taller i trav.. hehe ikke i galop.. så tror jeg vi velter smiley men jeg træner det i trav får at hun skal få en bedere banace også bare i traven. Jeg har en fin balance da jeg har haft hest i nogle år nu. det har altid været problem heste. men jeg syndtes bare hun er lidt voldsom. men hun er jo også kommet et nyt sted hen, og hun kommer fra landet og så kommer ind til kbh så skal hun jo også lii falde til.. men bare rolig.. det med 8-taller forgår i TRAV smiley

Sirid: Ja . Jeg får hende longeret 2 gange om ugen af en der er har været i lære, så det er en der virkelig har styr på det smiley

• #8   27. maj 2005 Nr du galopere på hende, så prøv lige så stille at løsne tøjler, så hun løber næsten frit. Hun lærer balance og tempo ved selv at prøve sig lidt frem.. Store og små volter er også en god ting.

Kommentér på:
Hestens balance

Annonce