1.020 visninger
|
Oprettet:
Hestens balance {{forumTopicSubject}}
Jeg har næsten lige købt min nye smukke hest princelly, hun er ikke så god i galoppen da hun racer lidt pga hun ikke har en perfekt banance..
Hvordan kan hun få det? Andet end af ride voldter og 8-taller og longe arbejde..? Hvad kan jeg mere gøre.?
Jeg har også fået en bedere rytter, op på hende som er lidt mere erfaren end mig og det vil da helt sikkert hjælpe en del da hun er en stille og rolig og tolmodig pige, og longe-arbejdet er en veninde der er udannet i det.. Eller hva man siger
Men hvad for nogle øvelser eller andet kan gøre det bedere?
Næsten alt er et forsøg værd. bare ikke noget sindsygt Hehe
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 431 Svar: 2.577
jul 2004
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 96 Svar: 627
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 49 Emner: 100 Svar: 378
Jeg er selv ved at træne balance i galoppen på min hest. Og jeg vil sige at hvis du stopper hesten hver gang den løber fordi den ingen balance har, får den det altså heller ikke. Den skal have en chance for at træne sin balance i galoppen og det gør du ved for eksempel at ride en meter uden for hovslaget så den ikke kan klister sig op af barrieren.
Det er også en god idé at lave mange temposkift op af langsiden i trav så den kan få flere muskler i sin bagpart så den derved bedre kan holde balancen.
Det er ihvert fald mit råd og det virker på min hest
/Karin
jul 2004
apr 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 98 Svar: 660
Da jeg trænede Chagal op red vi bare hele vejen rundt i ridehuset. Satte ham i galop og lod ham løbe NÆSTEN som han ville indtil han fandt balancen, og så sænkede han automatisk farten. Det gjorde jeg i et par uger, og så var det problem løst.
Det er MEGET vigtigt at du selv sidder og er i 100% balance.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 326 Svar: 2.333
jul 2004
Sirid: Ja . Jeg får hende longeret 2 gange om ugen af en der er har været i lære, så det er en der virkelig har styr på det
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 20
Hestens balance