Første træningstime med Palmira {{forumTopicSubject}}
Jeg fandt en god hjemmeside her i weekenden med nogen forslag til tillidstræning. Ikke fordi jeg har et dårligt forhold til Palmira, men det kunne være sjovt at beskæftige sig med noget andet, når nu jeg er blevet for stor til hende.
Men første punkt lød på, at hesten skulle stå roligt, og så skulle man ellers kunne lave rolige rytmiske bevægleser over hele hestens krop.
Jeg fik så Palmira op på banen, hvor vi begyndte lige så stille. Jeg startede dog med at longere hende lidt først over nogen bomme/ små spring efter opvarmning self.
Men hun stod lige så stille og fandt sig i det hele. Hun stod med lukkede øjne, mens jeg aede og klappede over HELE kroppen. Derefter prøvede jeg med en longepisk, og hun stod igen lige så fint.
Derefter tulrede hun rundt i hælene på mig, og vi sluttede af med en dejlig gåtur.
Jeg ved, det ikke var det helt store/ specielle, men det var simpelthen så dejligt at arbejde med hende igen. Jeg var kørt lidt træt i "bare" at strigle og gå ture. Det er i hvert fald en god start, når man føler sig så glad bagefter - også selvom det ikke var det helt særlige
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
Ja, især fordi hun jo gerne vil arbejde, men samtidig ikke kan rides af mig. Så er det dejligt, vi kan arbejde sådan her
dec 2005
Følger: 75 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 200 Svar: 1.948
Første træningstime med Palmira