{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
307 visninger | Oprettet:

hesten vil ikke have hende på ryggen {{forumTopicSubject}}

jeg har en veninde der har købt en pinto her for et halvt år siden, hun har nu været syg i et par måneder og nu skulle hun så ride igen og han smider hende bare af med gelvalt, og jeg prøvede at sidde op i dag og der var intet,, han kender mig næsten ikke??

hvorfor og hvad kan hun gøre ?? hun er en meget svag person psykisk(staves) og har lige haft en depretion.. og nu vil hun gerne ride igen

hun snakker stille til ham og sådan, men hun er meget nervøs for hvad han laver og skælder lidt ud når han hopper lidt..

?? hvad gør vi?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hesten vil ikke have hende på ryggen
  • #1   20. maj 2008 hesten kan mærke at hun er nervøs .... de skal oparbejde fælles tillid til hinanden....

• #2   20. maj 2008 Hun skal til at starte med lave en masse arbejde med ham fra jorden. På den måde opbygger hun sin eget selvtillid og tryghed over for sin hest. Før hun er tryg ved hesten, og har lært den nogle tegn som den reagerer godt på, skal hun ikke ride den. Den tager overhovedet ikke skade af ikke at blive redet, bare hun aktiverer den på anden måde. Og ved at lave en masse arbejde fra jorden, aktiverer hun sig selv også for det er meget krævende og koster en masse tålmodighed. Ved hun ikke hvordan, skal hun få lidt hjælp til at vise hende hvordan man kan træne fra jord......

• #3   20. maj 2008 ja det vil jeg os mene.. men har prøvet at snakke med hende at hun skal gøre det, men hun vil ikke høre på mig. det er lidt trælst.. men jeg prøver.. er nemlig selv skide god til sådan noget.. ville bare lige høre jeres mening:D.. jeg får hende igang er i dag..

• #4   20. maj 2008 ja hesten kan mærke når man er nevøs så start helt fra bunden af .... alt det grundlæggende fra jorden så hun kan få selvtilld (staves?)
    og lad dem hygge når hun stoler helt ud på den igen så prøv stille og roligt den med at ride

Kommentér på:
hesten vil ikke have hende på ryggen

Annonce