"Bid-problem" {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen.
Jeg har brug for lidt hjælp, så håber nogen kloge hoveder lige kan give mig nogen råd, og ikke alt muligt negativt
Zürich har stort set altid gået med et Helt almindeligt 3-delt trensebid. Nu har han så haft det samme bid i ufattelig lang tid, og synes det var ved og være lidt slidt, så jeg ville selvf. købe et nyt til ham. Han har altid gået super godt med det bid, så ville selvf. have et magen til.
Så køber jeg så et 3-delt muffebid, da det skulle være lige en tak blidere og ikke nipper i mundvigen. Men så var han simpelthen så træls under ridningen efter jeg brugte det nye bid. Han gik med hovedet som om, at han var stiv som et bræt, og skulle bruge virkelig mange kræfter for, bare og vender ham over banen, så i alle slangegange måtte jeg virkelig bruge kræfter, og da jeg har dårlig ryg og arme i forvejen (efter trafikuheld) er det meget svært for mig.
En dag da jeg var ude og ride, besluttede jeg mig så for, at prøve og gå ind og hente det andet bid for og se, om det var ham eller det nye bid det var galt med.
Da jeg så lagde det på ham i stedet, var han simpelthen bare så sød og blødte op lige med det samme. Han gik bare så pænt lige med det samme.
Så hængte jeg selvf. muffebidet på hylden igen og fortsatte med det gamle bid.
Her i sidste uge, var jeg så lige forbi en rideudstyrsbutik hvor de havde et bid magen til det gamle. Nemlig også et 3-delt trensebid i samme tykkelse og det hele, altså stort set et magen til det gamle jo..
Og igen gik han ligesom, da han gik med muffebidet. Han var rigtig træls, lagde sig på biddet og ville bare ikke ret meget. Hver gang jeg skulle vende ham eller have øvelser, gik han som et bræt igen. Og svinger ofte hovedet op og ned igen og igen. Lige som med Muffebiddet.
Da vi havde redet en halv time var han fuldstændig svedig! Og vi havde ikke engang redet så seriøst som vi plejer.. :S
Er der nogen, som har et godt bud på, hvad jeg gør ?
Og tak fordi i ville læse mit indlæg
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
jun 2006
Følger: 119 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.489
jan 2007
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 8 Emner: 1.001 Svar: 6.474
feb 2008
Følger: 190 Følgere: 179 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
eller drop bidet HELT
jan 2007
jun 2006
Følger: 119 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.489
Jep, men det var ikke meget xD
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
Ok. Men hvad er forskellen enlig på et messing bid og bare sådan et alm. trensebid ?
jan 2007
"Bid-problem"