453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

træning af føl træning af føl

hej alle smiley
jeg har et mindre problem med mit9 mdr gamle føl, han går ligenu i løsdrift sammen med en ponyhingst på 4 år. Og det er jo sådan set helt perfekt, med han er blevet totalt afhængig af den anden. jeg vil gerne have at han skal føle sig tryg i mit selvskab selvom ponyen ikke er til stede... Bortset fra dette lille problem er han utrolig sød og omgængelig jeg kan røre ham overalt på kroppen´og i ørene, løfte ben og trække med ham... men han går helt i panik ligeså sneárt han ikke kan se ´ponyen... er der nogen der har nogle gode lederskabs øvelser jeg kan lave med min hest så jeg kan komme over problemerne..?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning af føl
  • #1   2. jan 2008 Går de kun 2 sammen ?
    For det kan tit være et problem at de knytter sig for meget til hinanden så.

• #2   2. jan 2008 Der skal overhovedet ikke lederskabsøvelser til føllet. Det skal bare vænne sig til at være væk fra pony, og det gør du lettest ved at fjerne den en times tid hver dag - og langsomt øger tiden. Gå en lang tur alene med den... det er god øvelse..

• #3   2. jan 2008 ja de har indtil jul gået 3 sammen derude me´n så blev den ene solgt... Der kommer nok et føl mere derud til februar, men der er ikke plads til mere end 3 derude....

jeg havde en nat skilt dem ad så de ikke kunne se hindanden, men det var tydeligvis for hårdt for ham, ponyen var ligeglad, men føllet var stadig nervøst da jeg kom derop om morgenen næste dag

• #4   2. jan 2008 men jeg ville stadig gerne opfattes som leder over for føllet for at gøre det hele lettere senere, da den skal forblive hingst:-)

• #5   2. jan 2008 Du kan aldrig blive leder - du er ikke hest - men du kan vænne føllet til at acceptere de ting du beder den om. At skille dem en hel nat til at starte med er også lige hårdt nok. Start med 1 time - og lad så tiden blive længere og længere..

• #6   2. jan 2008 kritsitna . Du skal jo ikk optræde for leder som føllet allerede nu, ja det er helt iorden at du kan håndtere det osv, men et føl skal jo have lov til at være føl. desuden synes jeg det var forkert at skille de to heste ad om natten sådan lige pludseligt,...

Et føl har brug for kontakt til andre heste, så den også lære at opføre sig ordneligt imellem flokken.

Hvis du som foreslået går en tur hver dag, så er det rigeligt.. Så skal dit føl bare gå og være føl resten af tiden.

Kommentér på:
træning af føl

Annonce