Slår forkert galop på venste volte Slår forkert galop på venste volte
okay så der er den her pony som er omkring de 14-15 år. han har hele sit liv slået forkert galop på venstre volte, dog er det muligt at få ham til at gå rigtigt galop, men det bliver der slet ikke sat fokus på desværre..
mit spørgsmål er:
er det muligt at efter så mange år, at man kan lære ham at slå rigtigt galop på venstre volte, hvis man virkelig sætter sig ind i det??
eller er det bare fysisk umuligt?? hvilket det sikkert er :’)
hilsen en desperat rytter <33
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 194 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 744
Er det fysisk umuligt? Det kan det være, hvis hesten er låst ??
Vil overveje at få tjekket hesten igennem af en behandler, der arbejder i både muskulatur, væv og led. Så er i sikre på at hesten har de absolut mest optimale forhold, for at indlære galopanspringet på ny ??
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.280
Du kan da godt betale én for at køre ud og fortælle dig, hvor låst den er. Men det ændrer ikke ved, at du skal have sat et træningsforløb i gang.
Det er lidt ligesom at være højrehåndet. Det er ikke ensbetydende med, at du ikke kan tage en blyant i venstre hånd og skrive, det er bare et spørgsmål om, hvor pænt det ser ud. Men det kan også blive pænt med øvelse. De første kladdehæfter vi skrev i, da vi var børn ligner også de kragetæer, vores venstre hånd kan præstere.
Du skal bruge tiden i sadlen på at træne, ikke på staldgangen med en eller anden selvudnævnt behandler. Brug hellere pengene på rideundervisning. Jeg har lært min gamle traver at springe an i galop, både fra trav og skridt, på begge volter. Vel at bemærke som 15 års.
aug 2020
Følger: 10 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 243
Der kan være mange ting galt, men udmidbart kan det enten være fordi du ikke er tydelig nok, måske er venstre også din dårlige side? Ellers også er hesten stram og ikke smidig nok til at kunne udføre venstre galop
Det er i hvertfald mine bedste bud
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
det har hjulpet mig med min hest (fjordhest) jeg stoppede med at fokusere på, at få hesten i rigtig galop via anspring og lavede dette i stedet for, så hjalp det og nu er den lige i skabet.
Slår forkert galop på venste volte