{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.077 visninger | Oprettet:

Hingste kæde eller hingstebid?? {{forumTopicSubject}}

Heej jeg ved ikk om det er rigtigt postet ellers må i jo skrive det smiley

Nå men.. Jeg har en hingst og der er overhovet ikke nogen problemer med at styre ham ! men jeg vil jo godt ha ham med til Storehestedag og dyreskuer o.s.v men jeg er bar lidt bange for at han vil stejle og flippe helt ud når der er så mange andre heste og mennesker, så jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hingstekæde og hingste bid.. altså hva gør de og hvordan virker de ??

M.V.H Sif

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingste kæde eller hingstebid??
  • #1   24. okt 2007 Tag begge dele med, jeg ville fortrække hingstekæde - den kan altid lægges igennem munden, hvis det endeligt er - for hingstebid er sgu noget hårdt, og man skal være meget vant til at bruge det, for at bruge det korrekt.

• #2   24. okt 2007 jeg bruger hingste kæde på min når jeg er ude når han er oppe og kører, det vil jeg sige der virker godt, det er der hvor du har kæden igennem grimen under kæben hvis det er forklaret rigtigt (:
    og det skal altså siges at hanse når han vil gå normalt så går han bare, og jeg har ikke haft problemer når jeg har haft den på .

• #3   24. okt 2007 tag en higstekæde, det bruger jeg til jupiter.. De får ligesom lidt mere repekt for trækket..

• #4   24. okt 2007 Hingstekæde.
    Et hingste bid bør kun bruges af erfarne.

• #5   24. okt 2007 okay.. så tror jeg at jeg vil skaffe en hingstekæde smiley
    hingste bid lyder lidt voldsomt :S
    mange tusind tak for svarene Alle jer !!!! smiley

• #6   24. okt 2007 Ville nok anbefale en hingste kæde :')

• #7   24. okt 2007 er der nogle der har et link til en hingstekæde?? kan ikk finde en smiley

• #8   24. okt 2007 tak ;D

• #10   25. okt 2007 Hvis jeg var dig ville jeg da prøve at tage ham med en tur i byen inden det arrangement du har planlagt at tage ham med til. Fx en tur ud på den lokale rideskole i myldretiden midt på eftermiddagen og se hvordan han reagerer - og tager han det pænt og opfører sig ordentligt vil han sikkert også gøre det en anden gang.

Opfører han sig ikke pænt - må du enten træne/opdrage ham så han opfører sig ordentligt, eller lade ham blive hjemme.

En hingst der ikke lader sig let håndtere i en almindelig grime og snor når den er ude bør enten ikke være hingst eller blive hjemme!

Der er ikke noget værre end at se updragne hingste der tonser rundt og ejere der hiver og flår i det ene eller det andet i hovedet af dem. De skaber usikkerhed og forkert opmærksomhed og er til gene for andre og kan i værste fald også være til fare for både sig selv og andre.

Kh
    Charlotte - der selv er hingste ejer og har været det i mange år smiley

Kommentér på:
Hingste kæde eller hingstebid??

Annonce