{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.804 visninger | Oprettet:

HJÆLP !! min hest bakker, hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej ..
Jeg er i gang med at ride min hest til, har redet hende i 2 måneder ca. Jeg ville hører hva man kan gøre ved en hest der bakker tilbage når man skal op på hende og når man rider på hende. Hun har ikk været så slem til et før i tiden , men er blevet slem til det her de sidste par uger. Jeg var ude og ride på hende her for 10 min siden og hun gik egentlig fint ned til ridebanen, men da jeg kom der op og skulle ind begyndte hun at bakke. Jeg gik da op på den anden ridebane og hun gjorde det samme. Jeg hoppede af og trak hende ind, men kunne ikk komme op da hun bakkede igen ..

Mit spørgsmål er : Hva kan jeg gør for at hun stopper med at bakke. ??

Please, hjælp. Er ved at opgive hende, for ved ikk hva jeg skal stille op med hende.

Hilsen christine.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP !! min hest bakker, hvad skal jeg gøre?
  • #1   20. okt 2007 Hesten har vel fundet ud af at der skal rides når du altid gør det samme - det er ikk sikkert den gider det samme mønster, den keder sig måske lidt i det i laver. Prøv noget nyt i stedet for det sædvanlige.

Og så går jeg ret højt op i at hesten SKAL stå stille når man stiger op og ned. Første gang det så lykkedes skal hesten jo roses- og så blir man ikk ved at prøve igen før hesten begynder det samme igen. Endnu engang så rose når den gør det korrekt.

• #2   20. okt 2007 tålmodighed .
    Min nytilredne pony gør det os , men kun når jeg står op , du må/skal bare vise den at du bestemmer, ved godt man skal være god ved dem, men nogen gange må man os bare "slå" igennem hvis de ikke forstår

• #3   20. okt 2007 Tina S:
    Jeg sys ikk at jeg laver det samme hele tiden da hun er en af de hopper hvor der bare skal ske noget hele tiden..

Jeg laver aldrig det samme.. men jeg har prøvet alt.. og der sker bare ikk en skid.. (Undskyld sproget..)

• #4   20. okt 2007 sis go sat. :

Da jeg skulle op på hende anden gang, stod jeg og slo hende hver gang hun gik tilbage.. men såå begyndte hun at dreje rundt om mig.
    Jeg har et vildt temprament når først der er noget der virkelig pisser mig af. Det gjorde hun såå lii idag. Jeg blev såå tosset at jeg bare trak hende ind og hver gang hun ligesom "prøvede" at gøre det godt igen , da hun var kommet ind, gik jeg væk fra hende og lod som ingen ting. jeg er så tæt på at opgive hende. men et eller andet sted vil jeg ikk for jeg holder sQ af den hest. Aner ikk hva jeg skal gøre man..

• #5   20. okt 2007 jeg ville nok placere hesten foran en væg, så hvis den bakkede, bakkede den ind i væggen, evt. få en til at stå ved hovedet så der ikke gik panikk i hesten når den ramte væggen, og så rose den rigtig meget når den stod stille.
    og det med ride banen, jeg ville ride rundt i cirkler, masse raf cirkler og hele tiden rykke cirklerne tættere på indgangen og længere væk og tættere på igen indtil den var blevet så opmærksom på dig at du kunne få den til at gå ind.
    ellers hvis du kan, når den begynder og bakke ved ridsebanen så skal du få den til at blive ved med at bakke, intil du syntes den skal gå frem, og så bare bliv ved med det intil den gir sig og gå ind.... smiley

• #6   20. okt 2007 susan H :
    Jeg har prøvet det med at lade hende bakke.. og når jeg såå vil have hende frem og ligger benene til hende når hun står stille begynder hun at bakke igen .. Det med væggen tror jeg ikk hjælper noget for hvis der er en der tager fat i hende begynder hun at slå med hovedet og går rundt i cirkel.. Jeg ved virkelig ikk hva jeg skal gøre for at vippe hende en i røven ved jeg ik hjælper for såå bliver hun bare bange og løber frem. Det skal også lige siges at hun er en blanding af Welsh sec. f og fuldblod. så hun er en varm hest. og når jeg så først bliver irriteret begynder hun at irretere mig mere.. jeg har tænkt på om hun måske bare var dum.. ?

• #7   20. okt 2007 ' Katja Andersen!:p 2'er pony tilsalg!!! .
    Jeg ved ikk om den der væg hjælper noget. for tror bare at hun begynder at dreje rundt og såå er den væg ikk til så meget hjælp. Hun drejer også rundt når jeg skal op på hende.. men hun bakker mest.

• #8   20. okt 2007 mi tinker tonsede frem i gallop ligeså snart jeg var kommet op på ham.....efter han havde gået rundt om mig 117 gang. jg brugte klikker og lidt tålmodighed. efter 3 dage stod han bomstille og jeg kunne gå fra ham midt på gårdspladsen.

• #9   20. okt 2007 Britt *Ice Ice Baby *
    Det lyder da dejligt.. gid min også ville være sådan..

• #10   20. okt 2007 har brugt det til Ice også og det virker altså.

• #11   20. okt 2007 ja, den bliver ved med at bakke, men du skal hellere ikke side og vente smiley du skal helt præcist få den til at bakke ....jeg ved godt den gør det ad sig selv men du skal stadig bruge de hjælpere du ville normalt så det er dig der bakker og ikke den, og vil den ikke frem når du vil så bakker du den. de fleste heste hader at gå baglæns når de bliver tvunget til det, då vil de hellere fremad smiley

• #12   20. okt 2007 Hesten har vist ikke lyst til at komme ud og ride. Nogle gange kører de unge bare sur i det... Tolmodighed og så kunne du jo få en til at hjælpe dig og bestikke dyret lidt mens du står op og I går ind på ridebanen... På den måde forbinder den det med noget godt... Det bruger vi i øjeblikket, men det er så en hest der har været udsat for noget grimt tidligere i sot 4årige liv så den nægter at gå og bakker g det virker. Vi er allerede kommet langt med den...Man kan jo ikke tvinge den til at gå fremad...

• #13   20. okt 2007 Prøv at gøre som når man arbejder fra jorden(horsemanship) med sin hest at når den bakker så følger du med når den stopper så stopper du også det vil sige at den bliver ikke straffet men den vil lære at går den går du også med samme vej. Når det så er prøvet nogle/en del gange så tror jeg på at i begge får sussec med dette her;;--))

• #14   20. okt 2007 Susan H har en god pointe....

• #15   20. okt 2007 jeg har også haft problemer med at min hest ville stå helt stille. det lod jeg den så gøre og da den ville gå, bad jeg den om at stå stille. så lærte den at man står sku kun stille når der bliver bedt om det, for det er træls at stå stille når det ikke er det man vil. så jeg synes du skal prøve det Susan H siger. Bak den hver gang den selv begynder og når den så bakker på din kommando, driver du den fremad. ikke noget med at stå stille.

Bak og fremad. ingen stilstand. den ene kommando skal efterfølges af den anden så hesten ikke få lov til at nå at tænke på andet end det du beder den om.

• #16   20. okt 2007 Du har jo kun redet din hest i 2 måneder - din hest skal da lige have tid til at finde ud af hvad det er du beder den om smiley Den er da ikke dum! - Det er hurtigt du giver op...

Hvorfor ikke bare få indstalleret et gå-frem-signal i din hest? Så den lære at reagerre på schenklerne. Få en til at hjælpe dig fra jorden af som kan føre din hest frem imens du giver signal, eller lær den en stemme kommando og koble den på dit schenkel-signal.

Du kan også prøve at dreje din hest og prøve at se om du derved kan få den til at gå et skridt frem. Men husk nu at fjerne dine ben med det samme når hesten går, og ros den. (I starten så forlang kun nogle få skridt ad gangen).

Når du skal lære den at stå stille så skal du jo have installeret et stop-signal. Hvis det var mig ville jeg starte fra jorden af. Det er engetlig simpelt (Nogle gange lyder det mere simpelt end det er at udføre), læg pres i tøjlen og fjern det når hesten står stille. Du må ikke tillade at den går frem uden du har bedt den om det, så er det bakke tilbage igen, og går den tilbage så er det frem igen. Men den skal altid roses og slippe for tøjle presset når den gør det du beder den om smiley

Hvis det var mig, ville jeg ikke ride den for at den kunne stå stille fra jorden af under opsidning, man for den bedste træning hvis man er fri for konflikt, og i dette tilfælde opstår det allerede under opstigning. Derfor ville jeg løse det problem først, og bakke problemet fra ryggen af bagefter. Når det er en varm hest som du skriver, tror jeg også det er bedst at man tager en ting af gangen og ikke presser den for meget smiley

• #17   20. okt 2007 Det gjorde min gamle fjordhest også.....

Jeg tog bare godt fat i den tøjle væk fra mig så han bøjede til højre side(når du stiger op på venstreside)
    Så ser den ikke du sidder op:) det hjalp med min!

• #18   20. okt 2007 Rid frem og bak..

Find et punkt du vil ride frem til.. f.eks en stolpe, når du er nået frem til den så bak før hun selv gør det.. Det er dig der skal give signalerne ikke hende .. Bliv ved indtil hun kun bakker når du vil have hende tl det.. rid så længere frem og bak, gentag dette så mange gange som muligt indtil du når frem til dit endelige punkt, som f.eks inde på ridebanen..

Med hensyn til opstigning: BLIV VED.. lad være med at lade hende vinde.. det gør hun hvis du bliver sur på hende.. Bare bliv ved, sæt foden i stigbøjlen. Når hun bakker, træk hende frem til det samme sted hun stod da du skulle til at stige op, og bliv ved indtil hun står stille.. Gentag det hvor du stiger op, bak hende fra jorden og træk hende frem når når hun er blevet bakket nok.. så stiger du op.. hvis hun bakker igen stiger du af trækker hende frem og bakker, trækker frem til punktet og stig op igen..

god arbejdslyst, det tog mig 3 timer og en meget træt hest..

• #19   20. okt 2007 Zandra Nørskov .

Lige mine ord..

• #20   21. okt 2007 Enig med Zandra.. den aner ikke hvad du ønsker af den og udviser konflikadfærd..
    Lær den signalerne fra jorden først.. stå, gå og stop.. gerne med signaler der kan overføres til ryggen, så du kan give dem sammen med schenklen så den forstår at schenklen betyder frem.. og søg så for at du ikke har fat i tøjlen når du beder den gå frem.. det kan sagtens være det der forvirre den..
    Skaf Andrew McLeans bog træning af heste (kan lånes på biblioteket) der står det hele super enkelt forklaret..

• #22   21. okt 2007 Ikk bare la' hende slippe.. Så vinder hun og så ved hun hvad hun skal gøre for at få fri.. Få evt. en til at trække dig lidt i et stykke tid og så driv godt på hende..

• #23   21. okt 2007 Lotte: Tænk jeg troede ridning var et samarbejde med hesten.. ikke en konkurrence om hvem der vinder..

Kristine kommer med noget godt der.. brug noget at stå op fra.. en ung hest har ikke balance til at stå stille hvis du står op fra jorden.. og alle heste har bedre af at man står op fra noget..

• Dante P
    Dante P Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #24   25. feb 2017 blot ønsker at dele min erfaring med verden om, hvordan jeg fik min kæreste tilbage og reddet mit ægteskab ... Jeg var gift i 7 år med 2 børn, og vi levede lykkeligt indtil tingene begyndte at få grimme og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang ... det blev værre på et punkt, som hun søgte om skilsmisse ... jeg forsøgte mit bedste for at få hende til at ændre hendes sind & bo hos mig fordi jeg elskede hende af hele mit hjerte og ønskede ikke at miste hende, men alt bare fungerede ikke ... hun flyttede ud af huset og stadig gik videre til at indgive skilsmisse ... jeg bad og prøvet alt, men stadig intet virkede. Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig til denne vidunderlige, store magi caster som vinder hjalp mig ud ... Jeg har aldrig været en fan af ting som dette, men netop besluttet at prøve modvilligt fordi jeg var desperat og venstre med intet andet valg ... Han hjalp mig caster kærlighed magi på hende og efter 48 timer, hun ringede til mig og var ked af al den følelsesmæssige traumer, hun havde kostet mig, flyttede tilbage til huset og vi fortsætter med at leve lykkeligt, børnene er glade for, og vi forventer vores tredje barn. Jeg har introduceret ham til en masse af par med problemer i hele verden, og de har haft en god nyhed ... Bare troede, jeg skulle dele min erfaring fordi jeg er overbevist om nogen derude har brug for er det ... Du kan e-maile / WhatsApp ham via + 2348151943640 (drobaspellhome@gmail.com)

\]

• Dante P
    Dante P Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #25   25. feb 2017 blot ønsker at dele min erfaring med verden om, hvordan jeg fik min kæreste tilbage og reddet mit ægteskab ... Jeg var gift i 7 år med 2 børn, og vi levede lykkeligt indtil tingene begyndte at få grimme og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang ... det blev værre på et punkt, som hun søgte om skilsmisse ... jeg forsøgte mit bedste for at få hende til at ændre hendes sind & bo hos mig fordi jeg elskede hende af hele mit hjerte og ønskede ikke at miste hende, men alt bare fungerede ikke ... hun flyttede ud af huset og stadig gik videre til at indgive skilsmisse ... jeg bad og prøvet alt, men stadig intet virkede. Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig til denne vidunderlige, store magi caster som vinder hjalp mig ud ... Jeg har aldrig været en fan af ting som dette, men netop besluttet at prøve modvilligt fordi jeg var desperat og venstre med intet andet valg ... Han hjalp mig caster kærlighed magi på hende og efter 48 timer, hun ringede til mig og var ked af al den følelsesmæssige traumer, hun havde kostet mig, flyttede tilbage til huset og vi fortsætter med at leve lykkeligt, børnene er glade for, og vi forventer vores tredje barn. Jeg har introduceret ham til en masse af par med problemer i hele verden, og de har haft en god nyhed ... Bare troede, jeg skulle dele min erfaring fordi jeg er overbevist om nogen derude har brug for er det ... Du kan e-maile / WhatsApp ham via + 2348151943640 (drobaspellhome@gmail.com)

Kommentér på:
HJÆLP !! min hest bakker, hvad skal jeg gøre?

Annonce