{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Hun hænger på tøjlen? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Når jeg rider Pippi begynder hun af og til at hænge på tøjlen. Når jeg begynder at arbejde hende frem og ned.
Hvad kan jeg evt gøre ? Jeg har mine schenkler ved.
Hun er slem til det i trav.
Hun kan godt gå flot lodret, men af og til begynder hun at hænge påp tøjlen og gå meget dybt og under?

Knus.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun hænger på tøjlen?
  • #1   20. okt 2007 Slip tøjlen?
    Så har hun ikke noget at hænge på og begynder at bære sig selv istedet?

• #2   20. okt 2007 ved ikke om det er rigtig men jeg får at vide at jeg skal løfte min på tøjlen, så jeg plejer at tage mine hænder lidt frem og løfter dem op så den ikke går til biddet også prøve igen:)

• #3   20. okt 2007 Nina: Ja, jeg plejer også at give efter når hun gør det
    SBG: Det gær jeg også, så tager hun hovedet op, jeg arbejder og hun hænger igen

Hun er ikke så slem til det som hun plejer, prøver at bruge jeres råd =) Selvom jeg allerede gør det =)

• #4   20. okt 2007 hmm jeg gjorde det med en gamle hest at løfte hænderne op så det ligesom er svært, og min underviser sagde jeg lige skulle vise jeg havde pisk med, men det er lang tid siden nu, har slet ikke den hest mere, og undervisern var ikke for god

• #5   20. okt 2007 min underviser siger jeg ska læne mig tilbage og skub på mig sædet ?

• #6   20. okt 2007 og arbejde med ind vendig tøjle..

• #7   20. okt 2007 Tak alle sammen =)
    Jeg presser med schenkel, giver efter, løfter, bruge sæde osv.
    Rider ikke med pisk

• #8   20. okt 2007 Camilla: Jeg bruger ikke pisk, er begyndt at ride med spore. Hun gjorde det lidt idag, det var efter vi havde taget galop. Men jeg vil se på det imorgen hvis hun kan finde på at gøre det =)

• #9   20. okt 2007 Ellers vær opmærksom på at du hele tiden arbejder lidt med tøjlen, en masse små halve parader. Det kan være hun hænger hvis du bliver for passiv i din hånd...

• #10   20. okt 2007 Tag evt. en pisk med og dap lidt til hende bagfra, så bagparten kommer lidt med. Bøj den og dørg for den laver noget og ikke bare daller rundt. Måske slangegange så den bliver løsnet..

• #11   20. okt 2007 Du må ikke hive hende "op" med tøjlen!! Når en het lægger sig på tøjlen er det fordi den hænger på forparten. Så du skal have den til at bruge bagparten igen, og det gør man ved at drive fremad, det hele skal komme bagfra smiley

• #12   20. okt 2007 Julie :
    Hesten bruger altså ikke bagparten ved at ride frem, så tilter den altså på forparten (;

• #13   20. okt 2007 CM: jo, hvis du laver en halv parade først, og det gør man normalt inden man begynder på noget smiley

• #14   20. okt 2007 Hesten bruger da netop bagparten ved at blive redet frem... Hvis du holder den tilbage vil den bare falde mere og mere på forparten og hænge på tøjlen..

• #15   20. okt 2007 Jeg siger ikke at man skal holde den tilbage..
    Jeg aktivere Ølle's bagpart ved at lave versader, temposkift (hvilket jeg tror i mener) og pisken ..

• #16   20. okt 2007 Pisken er en forlængelse af schenklen smiley

• #17   20. okt 2007 Ja okey, tror måske vi har misforstået hinanden lidt xD
    - Eller jeg har misforstået dig ^^,

• #18   20. okt 2007 Også kaldt at " tvære " . Ja , jeg kender udemærket til problemet. Dog ikke med min egen, da den altid er blevet redet af proff. rytter . Ikke mig, men før mig : )
    Jamen der er ikke andet for, end at ride hende igennem. Og når jeg siger igennem mener jeg ikke du skal flå den i munden, og sparke ( ikke fordi du skulle gøre dette, men har jeg set så mange gange ) Og så kommer vi frem til ja, hvordan rider man en hest igennem .

Jeg bruger min udvendige tøjle, og indvendige ben . Og HELE TIDEN er min udvendige tøjle stram ( støtter op ) og giver efter på indvendige tøjle, trykker indvendige ben. Det bliver jeg ved med indtil jeg får en reaktion. Reaktionen skal være den giver efter, og du har en hest , der er let og fin på tøjlen : ) Du skal ca. have 2 g. i hånden : )

Det er sikkert vildt kompliceret men prøv det : )

• #19   20. okt 2007 jeg lærte et rigtig godt trick der virker på min 4 års dv...

hold hesten i den korteste trav du kan, selvom hesten hænger. når du føler den går stabiilt (selvom den hænger) så giv slip på den. altå få den i fri trav, men uden at give længere tøjler, så smækker hesten nemlig bagparten ind under sig og bærer sig selv fra øre til hale... og det styrker den i ryg og nakke så den kan bære sig selv i længere tid...

men lad være med at lade den tonse ukontroleret afsted med dig... det er jo ikke meningern smiley

• #20   20. okt 2007 man skal jo have 'problemet' væk så hurtigt som muligt, ikke det bliver en vane...!

• #21   20. okt 2007 Pippi: Piller du ved tøjlen når du rider for at få den til at gå til bidet? Ofte kan det godt være derfor, fordi den kommer til at gå mere på forparten og bruger tøjlen som et 5 ben..

Hvis Cassie hænger på tøjlerne, så stopper jeg hende op eller slipper tøjlerne helt (Så har hun da ikke noget at hænge i (; ) .. Det hjælper ved mig. For hun må nu engang bære sit hoved selv, det gider jeg ikke gøre for hende smiley

• #22   20. okt 2007 lyder til du har for meget i tøjlen og ikke nok fremad drift, hvis hun nu kom bedre frem og brugte røven så ville hun gå bedre fortil...

altså rid heste til bidet i stedet for at tage i tøjlen for meget

• #23   20. okt 2007 Heste kan kun hænge på tøjlen hvis rytteren hænger i den anden ende.. sandsynligvis gør den det fordi du bruger tøjlen til at "få den til bidet".. så det burde hjælpe at holde op med at sidde og tage den i munden.. selv om nogle herinde foreslår det modsate..
    Men mens den hænger på tøjlen må du ikke give efter.. det er jo det samme som at rose den, så hver gang den hænger på tøjlen og du slipper fortæller du den at den gør det rigtige.. derfor fortsætter den.. du skal først give efter når den har sluppet.. så lære den at det er rigtigt at slippe..

• #25   21. okt 2007 Hvis du rider med pisk så lige gi' hende et lille dask på skulderen, så hun vågner.. IKKE HÅRDT!!

• #27   16. nov 2007 du kan ændre at din hest hænger på tøjlen, ved at lave f.eks forpartvenindger og schenkelvigninger.
    herved bruger hesten sin bagpart meget og så stopper hesten med at hænge..

Kommentér på:
Hun hænger på tøjlen?

Annonce