{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Min hest laver levade & Stejler ; ( {{forumTopicSubject}}

Hjælp !

Er så bange for jeg ikke for lov til af ride på min dejlige Sunshine ; (

Hun stejler hvis jeg laver parade inden hun skal ud og galopere skækt(Hun ved hvor hun kan få lov af galopere stækt) Hun bliver hissig og står med hovedet og står ikke stille bakker og går tilbage... Også kommer der et stejl og et slag med hovedet.
Grunden til jeg laver parade før galop: Hvis hun kan finde på af lige pluselig stikke af når vi tæner på en stubmark eller andet.

Idag da vi var ude på en stubmark på vej hen til den anden ende hvor vi skulle galopere stærk. Lod hende trave men hun ville trække tøjlen ud af mine hænder det kunne hun så få den lidt ud af in hånd.. Ogå stoppede jeg hende helt op fordi jeg ikke gad havde af hun skulle gørre sådan. Også stejlede hun også bagefter kom et ordeligt bukke spring : / = levade

HJÆLP hvis du har fif for elsker virkelig den hest !
Skal virkelig bruge HJÆLP !!!!!!!!!

Tak hvis i vil hælpe mig med mit store problem :' (

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest laver levade & Stejler ; (
  • #1   11. okt 2007 Du skal have installeret en stop knap på hende..

• #2   11. okt 2007 Hvis din hest ikke kan forstå hvornår den bliver bedt om at løbe stærkt og hvornår den ikke bliver det, så bør du IKKE ride ud og jorde på en mark...

der er nogle heste som ikke kan magte lange marker uden de skal jorde.. og så bliver det farligt..

så mit råd er at lade være med at jorde mere..

og træne på en mark og lade en holde dig i longe, så du får hjælp... (hvis du absolut vil ride på en mark)..

det bliver for farligt hvis din hest ikke forstår, at den ikke må løbe før du siger...

der er alt for mange heste, som har steder i skoven osv, hvor er er "vant til" at de bare må jorde.. og en dag blivder det vane, og så stikker de af

• #3   11. okt 2007 Varier din ridning så du den ene dag ikke galopere, og den anden tidligt, og senere så hun ikke kan gætte. Og øv anspring fra både parrade, skridt og trav smiley

• #4   11. okt 2007 Lad være med at galoppere vildt på hende.

• #5   11. okt 2007 Hm., har prøvet det mange gange med angel . Når hun stejler, ved jeg hvorfor hun gør det, og jeg skal dreje hende til højre, (selvom hun er pisse svær at dreje når hun er deroppe) . Jeg ved ik er efter hånden vandt til ponyen laver så meget lort. Så ligger ik mærke til hvad precist hun gør smiley
    Ej , så slemt er det heldigvis ik mer smiley

• #6   11. okt 2007 Den skal have installeret en god stop knap.. så den altid stopper.. det er også tit det der er skyld i at de stejler..

• #7   11. okt 2007 Ej, hun er ellers SÅ dejlig syns jeg (!)
    - Jeg tror at hun er glad og bliver derfor ivrig, hvis hun elsker at løbe.

Er det kun på stubmarken?
    Så er det helt sikkert fordi hun virkelig er ivrig efter at løbe.

Pippi er nogle gange træls når vi er ude, bliver stærk og til tider en anelse mærkelig. Men hun stejler eller bukker dog ikke.

Men hvordan er hun på banen?

• #8   11. okt 2007 Men ja, som de andre siger er det farligt, og du bør evt holde dig fra det indtil du har 100% kontrol og styr på din smukke hest.

• #9   11. okt 2007 få hende undersøgt. det lyder da ikke til at hesten er i balance. bestil evt. en telepat og lad hesten selv komme til orde. bestil en massør til at se om det er noget der gør ondt. der er MASSER af muligheder

• #12   11. okt 2007 ' Whatever? x)™ '

Ja, hun elsker af løbe og kan også selv lide det ; D
    Hun stopper også fordet meste når jeg siger det. Og ellers siger jeg og trrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaave..... Og skrrrrrrrrrrrritttteeeeeeeeeeeee... Så går hun stille ned i trav og stridt.

sandie L

Sys det er lidt synd for hende af hun aldrig kan f lov til af strække ud ..
    Bare engang imellem .

camilla L

Ødelægge.

• #13   11. okt 2007 Hva mener i med tandspidser ??
    Hva gør det der får hende til af stejle ..

• #14   11. okt 2007 få en til at longere hende imens du rider hende ?

• #15   11. okt 2007 hmmm tjja... en hest lære lyn hurtigt, når den kommer til en mark.. hvor den altid får lov til at løbe.. ja så vil den jo løbe.. når den ved det er der det sker.. Man burde ikke jorder de steder man plejer... for det gør hesten skør i hovedet.... også selvom de elsker at løbe.... men det kan LYN.. hurtigt blive farligt, når man mister kontrollen... Jeg ville bare træne skridt med den på sådan en mark, når de ikke kan slappe af.. når det går godt.. kan man prøve at trave... bliver den alligevel ophidset af det.. jamen så ned i skridt.. alt andet er for dumt i mine øjne.. smiley

• #16   11. okt 2007 Hun er ung = hun kan have ulvetænder/tandspidser.
    - min pony fik ordnet tænder + fjernet ulvetænder for ca 1½-2mdr siden.

Få evt din dyrlæge til at se eller mærk selv i munden om du kan mærke noget spids, det var på den måde vi fandt ud af at pippi havde ulvetænder.

• #17   11. okt 2007 camilla L
    Hvorfor?

• #18   11. okt 2007 Lad dog være med at jorde!
    Der er masser af huler i sådan en mark og din hest kan være uheldig og ups så har den lige brækket et ben ellers kan der ske det der sket for dig at du ikke kan styre den! Rid noget dressur i stedet?

• #19   11. okt 2007 altså enten må du leve med at din hest stejler eller også må du acceptere at den ikk kan kapere at strække ud.

min kan heller ikk finde ud af det, så det er måske en eller 2 gange om året han får lov.

• #20   11. okt 2007 Søger også undervisning i dressur på hende da.

Men... Jeg sys det er mærkeligt. vdr. stejle dagen før hun begyndte af stejle var der ingen ting hun gik så fint som hun nu kan gå og kunne staktens lave parader med hende uden noget også dagen efter stejlede hun bare ved valle min anden lille pony skridtede forbi hende som han ellers saktens kunne før uden hun gjorde sådan noget så stejlede hun og siden da er det gået ned af bakke ;' (...

Kommentér på:
Min hest laver levade & Stejler ; (

Annonce