609 visninger
|
Oprettet:
Heste tricks {{forumTopicSubject}}
Hej, kunne godt tænke mig at lære min hest nogle flere tricks. Indtil videre kan han "smile" og "kysse" på kommando.
Har i nogle forslag til nogle tricks der ikke er alt for svære at?
Tak for forhånd!
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Hvor du lokker med en godbid rakt frem, fra mellem hestens forben. Kunsten er så, at få hesten til IKKE at ta et skridt baglæns, men blive stående og trække måsen bagud med et strakt forben, når den rækker efter godbidden.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Sænke hovedet.
Stå stille, og blive stående (ubundet).
Whooa - stop på kommando. Med rytter, eller fra jorden.
Nogen har lært Aslan at dreje hovedet mod højre ved godbid. Dvs at når han rigtig gerne vil have, så vender han munden væk i stedet for at man bliver invaderet af et hestehoved.
apr 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 214
Indparkering, flyt af forpart/bagpart, bak, frem - også gerne på "et skridt ad gangen" niveau - er andre bud på "tricks", der kan være nyttige i mange sammenhænge, og som sjældent giver bagslag, og sku' det endelig ske, har man jo så sin "Whooa" i baghånden..
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Derudover kan du lære hesten at flytte vægten bagud ved tryk i grime el. lign. - I sidste ende kan det blive til en fin lille skoleparade.
"Saml op" det er både et skønt og et horribelt trick - man kan bede hesten samle pisken op på banen hvis man taber den. Men skal så også deale med en hest der samler sin madspand op og giver den til en når den vil have mad
Indparkering - som de andre foreslår - er helt klart et af mine yndlings "tricks".
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 17
Men indparkering vil jeg helt klart prøve.
Heste tricks