{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springbane på græs
  • #1   4. maj 2020 Hvis man ikke gider makke med mordax så er det ikke sjovt. Men jeg har sprunget meget på græs og synes bestemt ikke det er dårligere end grus

• #2   4. maj 2020 Vi har græsbane til spring hvor jeg står og syntes generelt kun jeg høre positive ting smiley den eneste ulempe er at man bør ride med mordax.

Jeg bruger den også selv til f.eks. konditræning, da den er lidt større end f.eks. dressurbanen

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #3   5. maj 2020 Intet negativt herfra.

I mine tidligere år, red vi kun udendørs spring på græs bane. Som ved alt andet, handler det bare om at ride efter forholdene

• #4   5. maj 2020 Jeg synes også, det er super fint. Der, hvor jeg rider, smider de også et tyndt lag sand over hele banen, så det er mindre glat.

Men ja, så længe man har mordax, så fungerer en græsbane super godt!

• #5   5. maj 2020 Det kommer an på hvilken jordbund som er under græsset. Er det ler jord, så bliver det usandsynlig glat hvis der kommer lidt vand. er det sand jord, skal der virkelig meget vand til før den bliver glat.

• #7   5. maj 2020 Vil stemme i med de andre med vigtigheden af bundforhold og vedligehold. Har dog sprunget på en god sjat græsbaner uden mordax, men det går kun hvis dyret ikke har sko på og der ikke er spejlglat.

• Mp
    Mp Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #8   5. maj 2020 Super, tak fordi at i vil dele jeres erfaringer smiley

Grunden til at jeg er nysgerrig omkring det er, at jeg har en græsfold herhjemme, som jeg overvejer om jeg skal lave om til springbane.

Jeg har alt for meget græs i forhold til hvad vores heste kan nå at spise..

Men vil ikke skrabe græsset af og ligge sand, da vi i forvejen har en bane med sand.

Vores jord er et lag muldjord på 10 - 20 cm., og nedenunder der har vi så sand.
    Selv her i denne meget våde vinter har der på intet tidspunkt stået vand på mine folde. Ikke en lille plet overhovedet.

Så, så som sagt gik jeg med tankerne om jeg skulle lave den til fast springbane smiley

• #9   7. maj 2020 dengang jeg gik til ridningen havde vi fast en græs springbane
    den blev normalt brugt til konkurrencerne, men vi måtter også gerne bruge den
    det bliver lidt mere frit end når man rider i hus eller på dressurbane.
    de brugte den også til fold for elevhestene fordi den lå tæt på staldene

men det var nu meget sjovt - selvom at jeg ikke er springrytter så har jeg da prøvet den nogle gange

Kommentér på:
Springbane på græs

Annonce