311 visninger
|
Oprettet:
tilridning {{forumTopicSubject}}
Nu når jeg sidder og læser de indlæg hvor folk spørg om hvor gammel osv...-så undre det mig lidt at der ikke er nogen af dem der har så unge heste, at de ikke sætter sig ind i fra starten hvordan det skal foregå... forstå mig... altså man må da have en idé om hvornår tingene skal gøres!?
Jeg gør selv det at når mine skal tilrides så skal de være så rå som overhovedet muligt... de er kun vant til at være i hænder og evt hovedtøjet, men sadel osv det tager jeg den dag vi starter tilridning og jeg har ALDRIG haft nogen problemer! tror engang imellem at de store dyr blir pakket ind i vat og bomuld!?
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 20
Men der er jo nok heller ikke 2 der tilrider en hest på sammen måde..
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 435
Mht det andet nej der er mange muligheder...-jeg mener bare at der engang imellem bliver lavet et meget stort nummer ud af noget der ikk er så slemt...
engang imellem tror jeg der er mere rytterne selv der er bange for at hesten eksplodere!?
feb 2005
Følger: 68 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 201
skal selv til og købe plag nu her, men vil så ikke selv tilride den(når den nu engang skal det).. Syntes det er for stort et ansvar.. Det skal jo helst gøres ordenligt,
- Hvornår må man egentligt begynde og longere en hest?
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 435
til rebecca: det ville jeg bare gøre når den skal tilrides...-når man longerer dem for tidligt når de og lægge muskler og bliver for stærke og så er det ikke sjovt at slås med en unghest!
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 890
Det har jo intet med at være pylret at gøre.
Det er jo en trappestige, nogle starter tidligere med det første trin end andre og breder derved uddannelsen ud over lidt flere trin.
Uanset hvornår du starter med sadlen sidder man jo ikke på hesten før den er tilpas med sadlen.
jeg står lidt af når du nævner at slås med en unghest... jeg ville da bestemt også bygge min hest op muskelmæssigt til at bære rytter, dog ikke via longering, men hvis min træning præsenteres for hesten på en god og positiv måde kommer vi da bestemt ikke til at slås!
det er for mig lidt ligesom at hesten ikke skal være ordentlig bygget op for så¨kan vi ikke styre dem - helt forkert!
men hver vores mening - jeg går nu ersonligt ind for at forberede min hest fremfor bare at kaste den ud i det.
tilridning