{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Underhals -? {{forumTopicSubject}}

SØGES.. xD
Seriøst, normalt prøver man jo at ride underhalsen væk på ens hest.. Her er det omvendt.. Jeg vil ride den på.. Hvordan gør jeg det. Problemet er, at hvis jeg ikk har fat i hende, er hun svær at samle, og det er jo nødvendigt ispring, men straks jeg tager i tøjlen, går hun ned til bidet, nemmere sagt- under lod :s
Og det duer jo ikk på en springbane.. så har i nogle tips, til hvorda jeg kan ride en underhals frem, men samtidig have fat i hende.. ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underhals -?
  • #1   15. aug 2007 ingen der ved det? xD

OBS, dette indlæg er 100% seriøst, ved virkelig ik hva jeg skal gøre

• #2   15. aug 2007 lad være med at bøje den af ?

• #3   15. aug 2007 Det gør da overhovedet ingenting at hesten går samlet rundt på en springbane, det er da kun godt?
    Det med at hun er overbøjet eller under lod, det er jo dig selv dig gør sådan at hun gør det.. Okay, dårligt formuleret smiley

• #4   15. aug 2007 Bruhn:
    jo, men det er heller ikk der probelmet er, det er bare når jeg tager fat i hende.. :s

BettMett:
    Nej, den skal netop samles, men når jeg samler hende går hun ned i holdning, som hun ikk skal , da det jo bliver sværer for hende at bedømme afstande osv..

• #5   15. aug 2007 løsere tøjler og driv mere på med sædet så hun g¨år frem til bidet istedet for ned til bidet

• #6   15. aug 2007 har du prøvet at springe på hende? det kan jo godt være at hun finder ud af at hun skal kigge på springet i stedet for start med nogle små spring

• #8   15. aug 2007 Jo, men der kan jeg bare ikk samle hende. .xb Ved godt det lyder dumt, hah, men det er sku svært at ride hende.. Ogs for hvis jeg rider hend emere frem, så traver hun med 100 km/t og det er slet ikk godt

• #9   15. aug 2007 synes det vil være en dejlig dum idé at ride en underhals frem på din hest.
    du må jo bare tage hoved op på den når den tager hoved nej når du springer.

• #10   15. aug 2007 du skal ikke nødvendigvis op i tempo, du skal bare have hendes bagpart mere med!

• #11   15. aug 2007 Camilla:
    Springer hende ofte.. 1.2 gange i ugen. Men hun går stadig ind under lod.. :s

Carina: Jo, tror måske godt jeg kan bruge noget af det.. Men seriøst, jer der har underhals, pas på den! Den er svær at få igen..

• #12   15. aug 2007 Shella: Jeg kan ikk tage hovedet op på hende, det er jo netop der hele problemet er.. Hvis jeg tager fat på hende som jeg gør på de andre heste, så går hun under lod :s

Giovanna: Jo, men det erjo der tøjlen kommer ind i spillet, og der hun går ind under lod.. Argh, træls hest jeg har.. :s

• #13   15. aug 2007 udvendige ben burdte gerne, hvis hesten er redet ordentligt, får hende højere op i holdning så hun ikke går under lod.. virker på min

• #14   15. aug 2007 Det kommer jo an på hvordan den er redet.. Hun går ogs til tider oppe.. Men det er sku meget forskelligt

• #15   15. aug 2007 Hvis du får underviser, forslår jeg du spørger din underviser.
    Men synes det lyder som en ret dårlig idé at ride en underhals frem på hesten.

• #16   15. aug 2007 Rid hende bagfra, så er jeg næsten sikker på at hun kommer i rigtig holdning tilsidst smiley

Synes helt klart du skal få din underviser til at hjælpe dig med problemet, i stedet for os. smiley

• #17   15. aug 2007 orv.. hehe! min han har total under hals!!! du må meget gerne få noget af det hvis det kunne lade sig gøre!. men måske er det dig der holder hende inde under lod, prøv måske at give lidt efter?

når min heste går til bidet til spring, sørger jeg for at han får lov til at tage hovdet op 3-4 meter før springet, på den måde undgår jeg at han og jeg kommer til at fejlbedømme afstanden. og så tager jeg ham ind til mig igen, til vi kommer til næste spring, og såden forsætter vi så.....! XD ved ikke om det hjælper?

• #18   15. aug 2007 Hvordan kan det være du vil have underhals??

• #19   15. aug 2007 S'SL: Det eneste han siger er at hesten ikk skal ned i dressur holdning.. Og at man absolut heller ik skal ride hesten fri af tøjlen.. Men jo, må snakke lidt grundigt med ham,..

BettMett:
    Ja, det kan godt være, men måske havde i nogle råd xD smiley heheh

• #20   15. aug 2007 Kimly Maria: For hver gang jeg tager i tøjlen, og får hende til at tage biddet går hun ned i dressur holdning.. Og det er bare ik optimalt ¨når man springer 130-140.. den eneste grund til at vi ikk springer højere..

• #22   15. aug 2007 Rid frem og lav halve parader... Tænk ik så meget på hvordan huhn går med hovedet og rid på en løs tøjle!! Frem, frem ,frem!!

• #23   15. aug 2007 ikk løs men let og eftergivende!!

• #24   15. aug 2007 hmm uden at læsee det hele (for der er rigtig meget)

Dethar ikke noget med underhals at gøre. Det er en "fejl" når de har underhals. det har intet med den rigtige holdning at gøre heller ikke i spring.

har du prøvet at springe et par gange eller tre med f.eks. hackamore (eller bidløstrense eller andet)i stedet for bid? så kan det være hun ser fidusen i at holde hovedet så hun kan se afstandene...
    det kunne måske hjælpe?

• #25   15. aug 2007 altså hvis det var kunne du måske tage den udvendige tøjle lidt op og så sænke den sådan at hesten løfter hovedet lidt op.
    Rider du med spore. Hvis du gør kunne det være en ide måske at tage dem af sådan at du kan ride hende frem og give lidt efter eller sådan noget. Man kan os prøve sig lidt frem.
    Hvis min pony går under så plejer jeg at tage udvendige tøjle lidt højere op end indvendige til at løfte den mer opog så kan man give efter og måske lige lægge det udvendige ben lidt til.

• #26   15. aug 2007 Hvorfor f*nden vil du ride underhals på din hest?! En underhals er et tegn på at hesten er redet forkert og bærer sig selv forkert, hvilket slet, slet ikke er sundt for hesten!!

• #27   15. aug 2007
    Du skal ikke forsøge at lægge en underhals på hende, men istedet få hende til at suge på biddet/tøjlen rundt på en springbane, det gør du ved hjælp af dressur. Når du tager fat i hende skal hun ikke gå under lod, hun skal blive fremme til biddet! En underhals vil gøre din hest dårligere, derimod skal du begynde at få den til at suge på biddet.

havde samme problem med sunny girl i starten.

• #28   15. aug 2007 MHT at du tror hun ikke kan se afstande og sådan noget, det skal hun selv nok finde ud af, når hun braser ind i springet et par gange så skal hun nok finde ud af det, ellers så skal hun nok klare sig over. Det er jo så hendes egen skyld at hun slår sine ben, og næste agng vil hun passe mere på sig selv...

• #29   15. aug 2007 Vil også sige, at hvis du bare rider hende lige mod springet, så skal hun nok finde ud af hvornår hun skal springe osv. Som Pau siger, så finder hun ud af det når hun har ramt springet og slået benene nogle gange ! Desuden, hvis du ikke føler hun kan se springet, så hjælp hende med at sætte af.

• #30   15. aug 2007 Det er jo let nok at løse.. lær hesten at det ikke betyder bøj nakken når du tager i tøjlen.. lær den at et tag i tøjlen betyder sænk farten/stop.. så vil den ikke længere tage hoved bag lod hver gang du tager i tøjlen.. den gør det fordi den tror det er det den skal..

Kommentér på:
Underhals -?

Annonce