{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Pisk {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har part på en lille shetlænder hingst, som jeg godt vil træne med. Han er 12 år og har et meget rolig temperament. Men han bliver nervøs og anspændt når jeg tager en pisk frem, da han desværre tidligere har fået nogle slag. Han er ikke desideret bange, men han viger bare væk fra pisken og spænder i kroppen.
Har i nogle bud på hvordan jeg gør ham tryg ved pisken igen??

Mvh Laura

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pisk
  • #2   14. jan 2020 tilbage til start. Pisken på jorden, når han acceptere og vil snuse, så ros og godbid. Når han kan det, tager du den i hånden. ros når han står afslappet. Efterhånden kan du træne at du røre ham med den, svinger med den eller måske sætter en kommando på hvad du vil have den til smiley

• #3   15. jan 2020 Hold op med at have den med, rid uden pisk, det er jeg begyndt med og det går ikke dårligere af den grund smiley

• #4   15. jan 2020 Jeg undrer mig også lidt over hvad du skal bruge pisken til. Du må godt bruge pisk det er ikke det jeg siger, men hvis det, som Peter skriver, er til ridning ville jeg nok bare lade være med at have den med. Til jordtræning, longering osv kan jeg godt se at pisken er et godt redskab.

Derudover er det også godt at du har tænkt over at pony ikke kan lide den, og derfor gerne vil lærer ham at den ikke er "ond".

Men hvis jeg var dig (udefra hvad du har skrevet) ville jeg nok gøre som de andre skriver, og arbejde med det i kort tid et par gange om ugen, og så bagefter pakke pisken væk og lave noget pony synes er sjovt bagefter.

Kommentér på:
Pisk

Annonce