Dag 1 med Bella... {{forumTopicSubject}}
Håber det er rigtig postet, for det kan vel ogtså høre under træning....
I aftes fik vi så Bella hjem, og har hele formiddagen bakset med 1000 forskellige metoder til at få bid i munden på hende, men uden held, har forsøgt med sirup på bidet, melasse osv, varmet bidet op og så haft en masse tålmodighed, men hun VIL bare ikke have det i munden, så jeg gik hen til min nabo med Bella, og der lånte jeg så en bidløs trense, jeg red rundt på hendes bane, og det gik godt.. så Birgiy (min nabo) ville lige hente noget ekstra til trensen, så jeg kunne låne den med hjem.... så gik Bella i stå og tog en stjerne (dvsgjorde ligesom den anden nabos pony når den er for meget angrabet af fluer) den lagde sig ned i sandet... nå, men jeg hoppede af, fik hende op, og satte mig op igen.... man kan vel ikke bebrejde en hest for at ville køles ned og være fri for klæg....
så red jeg hjemad, med den bidløse trense (har ca. 1 km) så skridtede jeg 500 meter, og så satte jeg i trav, men jeg kunne fandme ikke få hold på hende igen, hun fortsatte de sidste 500 meter og gik først i skridt igen på vej ind af stalddøren, så jeg kunne hoppe af hende.,... trælst... det er derfor jeg vil bruge bid...
jeg er ikke ene ejer til Bella, den anden ejer er handikappet og kan ikke magte at skulle holde en hest, hvis den vil væk, så jeg er ikke så vild med at jeg ikke kunne få hold på hende....
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 423 Svar: 1.554
jan 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 109 Svar: 1.099
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Det handler bare om at lære den det
Prøv at søg herinde i forum, så vil du finde mange indlæg om andre der har spurgt om det samme som dig.. Jeg har ihvertfald skrevet i maaaaaange indlæg
Ang. det med bidet - måske kunne du lære den at åbne munden? Ved f.eks at stikke to fingre forsigtigt ind, og når hesten åbner munden, roser du, evt. gir den en godbid. Derefter kan du arbejde videre..
Dag 1 med Bella...