Jeg er urolig når jeg sidder på Charly {{forumTopicSubject}}
halløjsa! min mening med dette indlæg er at få hjælp..! derfor vil jeg blive ked af kommentarer som: du burde ikke have hest!!, Sælg dog hesten når du ikke kan ride..! o.s.v.
Men jeg kan ikke finde ro når jeg sider på Charly! jeg sidder og venter på at han skal bukke eller stikke af..! og jeg ved godt at han ikke stikker af! men jeg er bare ikke sikker! han har bukket med mig et par gange..! og jeg er faldet af 1 gang..!
- er der noget jeg kan gøre for at få mere ro i mig selv?
...
En der hjælper mig med genoptræningen har en meget tung oldenborg(: men når jeg rider ham er der ingen ting.! jeg er ikke bange for noget på ham! og jeg sidder flot og alt muligt! og hun kan se at jeg ikke er helt rolig på Charly i forhold til hendes hest): (hendes hest har aldrig lavet noget med mig.!)
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
mit bedste råd er at få en til at undervise dig...
elller en du stoler 100% på, til at have ham i longe mens du rider ham... for så kan han ikke rende med dig..
og hvis han har tendens til at ville bukke, så sørg for at holde hovedet opppe på ham... skid hul i helvede om han går til bidet.. bare hold hovedet oppe..
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 58 Svar: 581
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 52 Emner: 64 Svar: 2.958
Hvis du får undervisning, synes jeg du skal gøre din underviser klar på problemet, så er jeg sikker på han/hun nok skal hjælpe dig videre.
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 423 Svar: 1.553
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
nov 2006
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 656
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Det der sker er, at efter han har smidt dig af og bukket et par gange, sætter du ham i bås som en hest der kan finde på alt muligt, og derfor er du nødt til at være på vagt hele tiden! Det er normalt de tanker der sker inde i hovedet, for det meste helt underbevidst, og for nogle er det enormt svært. Du har sikkert før hørt, at usikre følelser bliver overført til hesten, og hesten vil blive usikker, anspændt og vil absolut ikke nyde ridningen!
Hvis du, som de fleste tror på dominansen, så synes jeg du skal begynde på det - fra jorden! Selvom du føler du har styr på ham, er det måske en god idé at få det bekræftet, især når du har den slags følelser når du rider ham.
Skab en masse tillid mellem jer. Det er både for din egen skyld, men også for hestens. Han har det ikke godt, hvis ikke du har det godt, så brug en masse tid på ham, hvor du føler du har det godt! Og husk, hesten bukker kun hvis der er noget der irriterer den elelr den har ondt! Den gør det aldrig af raseri eller ondskab, for hesten kan slet ikke føle den slags.
Held og lykke
Mvh.
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 41
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
Men ellers, hvis du bliver ved med at have det ubehageligt når du rider, så køb en anden hest som du stoler mere på. Jeg ved godt det lyder vildt, men det er vigtigst at du har det godt!!
Jeg håber at jeg kunne hjælpe dig...
Mvh Røsle
dec 2004
Følger: 128 Følgere: 125 Heste: 4 Emner: 191 Svar: 1.828
Men hvis du efter lang tid, hvor du har prøvet at få forskellige ting til at virke, kan det være du bliver nødt til at se i øjnene, at du ikke har det godt med at ride Charly, og derfor enten sælge ham og købe en hest du er tryg ved, eller bare købe en ny hest og give dig selv pause fra Charly. Så kan det jo godt være, at du, når du er blevet mere modig, kan forsøge med at ride Charly igen.
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.162
At stole på sin hest efter en dårlig oplevelse tager tid...
Det handler om at ride og få gode oplevelser med hesten. Tror ikke en pause er lykken, der kan man nå at danne sig endnu flere dumme billeder.
Rid sammen med andre så du kan få hjælp, rid steder hvor du føler dig tryg. Rid ikke hurtigere end at du føler du kan stoppe igen. Rid IKKE på tidspunkter hvor du i forvejen er oppe og køre over noget andet... hesten kan mærke det.
Og prøv at trække vejret roligt, slappe så meget af du kan og huske på at du jo elsker at ride. Det kan godt være det tager tid, men det gør det meste i arbejdet med heste.
Dette kommer fra en der var ret bange for heste som barn og helt ung... nu er jeg kun bange for at springe... og det lever jeg så med, for jeg kan ride uden frygt.
Held og lykke med det
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.059
TILLID TILLID TILLID
Sysder er kommet rigtig mange gode råd, så vil bare sig klø på.... Vi kommer alle sammen ud for den las ulykker, og vi kommer alle igennem de, nogen tager bare lidt længere end andre...og du skal bare tage dig go tid...
Held og lykke.... og håber du blir glad for at ride charly igen, for jeres begges skyld;)
//louise Therese
Jeg er urolig når jeg sidder på Charly