876 visninger
|
Oprettet:
Springkursus {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Uha... Kom til at melde fellponyen og jeg til springkursus hos Thorvald Lygum om en månedstid, men hesten har aldrig set en springbane før, så det skal nok blive spændende
Han har generelt ikke set så meget andet end folden og skoven hvor han bor, men han var med på Roskilde Dyrskue i år og det klarede han så fint.
Er lidt nervøs for hvordan han tager sådanne to dage med nye ting, men jeg håber vi kan holde roen. Heldigvis har vi aftalt at det bliver i hestens tempo så han ikke får en dårlig oplevelse
Er der nogen der har fået/får undervisning af ham, eller har været til kursus hos ham?
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 39 Svar: 116
Synes bestemt ikke det er en dårlig idé. Hesten har prøvet at springe naturlige forhindringer i skoven og jævnlig bomtræning. Jeg har bare ikke selv springbane hjemme og har ikke mulighed for undervisning hver uge.
Springkursus er en halv time og det bliver i hans tempo. Om det så bliver bomme eller cavaletti eller rigtige spring
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jun 2009
Springkursus er jo ikke ensbetydende med at hesten skal lære at gå S-klasser på to dage á en halv time.
jun 2009
Det var også det jeg tænkte. Og synes han om det kunne jeg overveje at fortsætte med det
Mange tak!
Springkursus