575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Højeste punkt - nakken ? Højeste punkt - nakken ?

Nu har jeg hørt en masse om at hestens højeste punkt skal være nakken (lige bag ørnene) når man rider korret .

Når jeg ser ridebilleder af Le-cis er det sjældnet jeg ser ham gå korrekt.
eks. (ukorrekt) http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/242553_l.jpg

Korrekt

Jeg vil bare høre hvordan i mener man rider hesten korrekt til biddet. (billeder ? :D)
evt. nogle fif til mig ?? smiley

Jeg får undervisning og er mere end tilfreds med min underviser, hun har virkelig hjulpet os langt, så ikke noget om det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højeste punkt - nakken ?
  • #1   12. jul 2007 - det korret der står midt i det hele ? smiley

• #2   12. jul 2007 Der er jo forskel på om det er til stævner, og hvilken klasse det er der, og om det er til træning.

• #3   12. jul 2007 Ud fra hestens anatomi bærer den sin ryg og rytter optimalt når nakken er højeste punkt og vægten er båret primært af bagparten.
    Man skal næsten have fornemmelsen af at ride op ad bakke konstant.
    Der er selvfølgelig forskel på hvordan den enkelte hest er bygget, men generelt bør det være nakken der er højest...

• #4   12. jul 2007 Ville mene at nakken er højest på dette billede
    (link fjernet)

Men der er også en grund til at jeg ikke er dressur rytter xD

• #5   12. jul 2007 Fantacy går automatisk med nakken højest - faktisk er jeg nødt til at sænke den ind i mellem.. hvilket er temmelig svært

• #6   12. jul 2007 ?:)(link fjernet)

(link fjernet)

• #7   12. jul 2007 Altså ud fra min mening, sys jeg man skal stare med at ligge dem dybt ( som unge) så med tiden, når de får ryggen op. Så med tiden, som deres muskler bliver stærkere, kommer der mere sving og bærring, så kommer der afskub fra bagparten, og hesten begynder at gå mere op ad bakke ( : Men sys for guds skyld ikke, at du må ´hive´ den op. Ikke at jeg tror du gør det : ) For så kommer det ikke naturligt, så smider den ryggen, og bygger underhals i stedet for en overlinje :

• #8   12. jul 2007 jeg fik afvide idag at Robin stod flot op i nakken til undervisning, sådan noget min ridelærer aldrig kommentere så det må ha været godt.. hihi .

Meen rid godt bagfra og halve paraderne godt på plads, noget jeg selv kæmper med smiley
    Så vil han sikkert også løfte sig mere i ryggen og komme mere op i nakken .

• #9   12. jul 2007 jeg troede at du skulle være ørene? :S

• #10   12. jul 2007 Altså hvis jeg må kommentere dit ride billede : ) Ikke jeg vil komme at spille klog. smiley men sys du skal ride lidt dybere, og ere frem. Så hyppen bruger ryggen mere, og træder bedre ind under sig. Så pas på udvendige hånd ikke bliver højere, så får din hest nemlig hovedet på sned, ligesom på billedet. Du kan se den hælder vand ud af det ene øre . smiley Så du r måske en smule hård i hånden ? Ved ikke smiley Kan du bedst selv mærke, men lækker hyp : )

• #11   12. jul 2007 dt skal vist os være ørene, det bliver det os automatisk smiley

• #12   12. jul 2007 Tak allesammen smiley

Fie : Ej, vil ikke sige jeg er h¨rd i hånden, for jeg er go til at gi efter, tit så meget så jeg msiter kontaket og må starte forfra smiley Men jeg har godt fat ja, det skal jeg bare ha' vendt mig af med.

• #13   12. jul 2007 Okay (: Ved bare at mange heste, som går med hovedet på sned, er fordi ryttere er for hård i hånden:D

• #14   13. jul 2007 Sådan som din hest går på billedet, er den en anelse under bidet, men det er kun i forbindelse med samlet ridning at nakken skal være det højeste punkt.

I daglig ridning er det vigtigt at kunne ride sin hest i alle holdninger fra dybt ned og til nakken øverst. Og sådan som din hest går på billedet ser den dejlig løsgjort ud. Med mere samling vil du sagtens kunne få nakken øverst. Det kommer smiley

• #15   13. jul 2007 Synes ikke der er noget galt i at have godt fat i hesten og have en god kontakt. Men hænderne skal være vandret i forhold til hinanden.. smiley hehe
    Og bare man giver efter en gang imellem, så kan jeg ikke se noget skidt i det. Mit problem har altid været at jeg giver etfer alt for ofte og har en lille bitte smul for løse tøjler.. Altså jeg har ikke en ordenlig kontakt.. hehe, så det prøver vi jo at lave om på.. XD

• #16   13. jul 2007 Pau: Det problem er vi vist flere der har... det der med en rolig konstant kontakt til hestens mund er virkelig svært... uafhængighed af resten af kroppens bevægelser og at være i stand til at mærke hestens bevægelser nærmest før de opstår....

Kommentér på:
Højeste punkt - nakken ?

Annonce