956 visninger
|
Oprettet:
Mavemuskler, nakkebånd og hævet ryg {{forumTopicSubject}}
En hest kan hæve ryggen ved at løfte op i sine mavemuskler eller ved at føre hoved ned (eller ved at krølle sig helt sammen under lod) så der kommer et træk på nakkebåndene, som løfter ryggen.
Hvordan kan man se, om en hest hæver sin ryg ved at bruge mavemusklerne, eller om den lade nakkebåndene hæve ryggen, hvis den går med hoved nede.
Altså i de situationer hvor mave musklerne ikke er synbare spændt?
Gerne svar med billeder påtegnet opmærksomheds punkter.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
kan hesten spænde mavemusklerne, under arbejde, uden at løfte ryggen, i så fald, hvordan gennemskuer man så hvornår den gør det rigtige?
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
Prøv at kigge 0.43-0.44 sekunder inden i videoen.
https://m.youtube.com/watch?v=I8cOq7YWXys&ebc=ANyPxKqPGqBtw1umY2kUK8IEWNVorNss8I57SNoMUK6x07fvELz4ZP6rx1Ht42gfTi6vO3T_6LIh2JJGP9TPFPrZ2G7JXOfKFg&time_continue=130
Dorthe- pr natur elsker jeg at se heste lege, det fantastisk at se hvor atletiske heste egentlig er og min mening overordnet, at den atletiske hest går tabt under rytter. jeg ejer desværre ik selv videoer, så har lånt fra nettet ( undskyld ejer, men eksemplet kan jeg bruge). Starten af videoen synes jeg føllet demonstrere så fint hvor meget den kan stramme mavemusklerne op og løfte lænden/ryggen når den har hovedet nede, den kan spænde fra ingenting, op til meget lidt og til rigtig meget. Den store hest, demonstrere også fint at den sagtens kan have hovedet sænket og slappe mavemuskler. På et tidspunkt bakker den store hest, ca 1.28 sek inde i videoen, hvor man så småt kan se hvordan de forskellige mavemuskler begynder at arbejde, til at musklerne langs ryggen også og lænden hæves. Generelt synes jeg føllet så fint viser, hvor naturligt selvbæring af hele kroppen er, uden indflydelse af rytter og ikke kun brug af ryggen og mavemuskler som gør hele værket
https://m.youtube.com/watch?v=ZzU9gnmKJX4
Beklager de lidt lidt lange videoer
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Den der video er ret ubrugelig og irriterende. Det de sammenligner er en hest der træder ind under sig og en der er i bæringsmomentet - det kan og skal ikke sammenlignes, for ryggen svinger og ser ikke ens ud i de to momenter uanset hvordan den går.
Hvis du bremser videoen af de heste de siger går rigtigt, i bæringsmomentet af traven - så hænger ryggen også. Så det er ren manipulation af tingene, men det ser jo skide godt ud at hans måde og gøre tingene på og heste vender rigtigt
En anden ting er, at han går så meget op i ryggen osv. - men hestene som han snakker om går korrekt og strækker sig, går stadigvæk bag lod. Også mener anatomi nørder jo at det er komplet ligemeget, fordi det ikke hænger sammen med ryg og bag lod
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
Mavemuskler, nakkebånd og hævet ryg