1.151 visninger
|
Oprettet:
Horsemannship - forhindringer {{forumTopicSubject}}
Er der mon nogen, der kan give hint om hvordan jeg får fat i f.eks skum madras, og andre sjove ting som man kan miljø træne hestene med? tænker evt skum pinde som man kan lave en "gang" med, og evt et blåt kar man kan folde sammen igen.
Måske man kan lave en agility bane, uden at bruge tonsvis af kroner på det. Har to heste der elsker at lege med sådan noget, så vil super gerne have fat i en masse sjove ting, som vi kan lege med.
Gerne noget der også udfordre dem.
Hvad har i af bud? evt på ting der er uundværlige - og hvor får man fat i det
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
jun 2010
Følger: 35 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 176
Derudover har vi gamle bildæk, paraplyer, badeforhæng osv. - kun fantasien sætter grænser. Badeforhænget har vi f.eks. hængt op, hvorefter man kan gå igennem det. Særligt hvis der er lidt vind, kan det give lidt ekstra udfordring
jun 2010
jun 2010
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
den har forskellig hårdhed, og har en nypris på ca. 10.000 kr.
den er 2x3 meter - og kan tåle vand i et vids omfang.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Bomme, springstøtter mv. Beklager - de er pivdyre, og jeg aner ikke, hvor du kan købe dem.
Men hvad med kævler fra skoven??
Gangbroer. Byg dem selv eller søg på western udstyr. Western folket er lidt uopfindsomt, når det kommer til navne, så alle de Facebook grupper om western ting, jeg kender hedder noget med western. Paint og quarter har nogle hjemmesider - hvor der desværre ikke sker en bjælde. Du skal kigge på Facebook. Brugt pris koster en gangbro desværre stadig et par tusind kroner.
Madra, store gymnastikbolde mv - se dba og gul og gratis.
Hvis du har springstøtter , så kan du bruge en snor imellem dem. Bundet til den ene støtte, hænger med en løkke over den anden. Så kan du øve at ride hen, åbne op, og lukke efter dig fra hesteryg.
Men det ultimative er nok, at tage hesten med dig. Ud og gå tur. Hen til fodboldbane, gå gennem åen, over broen, under broen, zigzag imellem træer i skoven, gå hen og hils på en flok børn, snak med hundelufter, smil til billisten med trailer.
Din hest kan mere end man tror.
Parcelhuskvartere, legepladser, skove. Alle disse steder er fulde af muligheder.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 168
Sådan så min bane ud sidste sommer: https://www.facebook.com/equilitydk/videos/1266800903445563/
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Mægtig fin bane!
Kan paller og almindelige brædder virkelig holde til en hest?
Så skal jeg da have en!
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Pia - fed bane hvordan kan du slå græs så fint rundt og under forhindringerne? Flytter du på tingene hver gang?
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 63
en presenning bredt ud på jorden, eller hængt op, så man kan gå under/igennem.
To springstøtter med en snor bundet i den ene er et fint led, som man kan åbne og lukke.
IKEA har en foldbar gymnastikmadras til billige penge, og potter til at lave hævede bomme med.
Hooks og lignende steder har kegler og diverse hundeudstyr, som kan blive til noget sjovt.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 168
JA, vi flytter på forhindringerne når der skal slåes græs, og jeg har en vogn der kan trækkes efter ATV eller havetraktor når de skal køres ind i hallen for vinteren.
Horsemannship - forhindringer