{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode fif til hest med øjnbetændelse
  • #1   1. okt 2018 ved ikke hvorvidt jeg ville kalde det der for øjenbetændelse. min får det tit og så er det så snasket at hun ikke kan åbne øjet. saltvand og rens med det.

• #2   1. okt 2018 Det er ikke øjne betændelse, det der. Du skal vaske det i saltvand med en ren vatroundel, husk kun et strøg og derefter ny vatroundel. Du Kan enten købe salt vand på apoteket, eller lave det selv.(husk kogt vand og rigtig koncentration af salt og vand)

• #3   1. okt 2018 Har fået afvide det er øjnbetændelse, han har røde øjne også

• #5   1. okt 2018 Hvis det er øjenbetændelse med rødt øje, så ville jeg få noget salve fra doc dyr.

Jeg har selv problemer med øjenbetændelse, og jeg er selvfølgelig ikke en hest sidst jeg kiggede efter - men nøj hvor gør det ondt, og der hjælper kun salve fra lægen.

Irritation kan man tage med saltvand - men rigtig øjenbetændelse, så skal doc dyr ind over.

Mvh Charlotte

• #7   1. okt 2018 Vask det i saltvand, det ser slet ikke slemt ud! Hvis du vil gøre andet så køb øjendråber, evt. dem fra blue horse som Theresa også anbefaler.

• #8   1. okt 2018 Jeg skyller øjet med min linsevæske.. Som jo er saltvand.. smiley

• #9   1. okt 2018 Min nordbagge havde lidt øjenløb, ligesom på dit billede, da den gik på fold. Nu, hvor den er på stald, og får noget ordentligt at æde og nogle ordentlige mineraler har den det ikke.

• #10   1. okt 2018 Saltvand fra apoteket - eller hvis du kender den rigtige opløsning - lav det selv saltvand

• #11   1. okt 2018 Når man vasker øjne skal man være hysterisk omhyggelig med sin hygiejne.

Nogle anbefaler kamillete.
    Jeg plejer at anbefale, at man koger noget vand til te, og putter omhyggeligt ingen te i.
    Derimod tilsæt 2 spiseskefulde almindelig køkkensalt.
    Lad det køle af.

Put rent saltvand på en vatrondel. Gerne ved at hælde ned på vat, frem for at dryppe vat og fingre i vandet - der så hurtigt holder op med at være rent.
    Tør et strøg med vat, og smid så ud.
    Nyt vat, nyt saltvand.

Vask fingre før du starter med det andet øje.

"Øjenbetændelse" er ofte en simpel virus, fx forkølelsesvirus. Så er de øvrige symptomer der også, og antibiotika er betydningsløst. Der er kun let rødme.
    Ved bakteriel øjenbetændelse er øjenæble og inderside af øjenlåg kraftig rødt. Og det svier kraftigt / gør ondt.
    Ved høfeber / allergi kan øjet løbe, Antihistamin virker fremragende.
    Ved irritation pga meget støv virker frisk luft - og udmugning på et tidspunkt, hvor hesten ikke er inde, evt udskiftning af strøelse.

Hvis det kan være bakteriel eller allergi synes jeg, at det mest rimelige for hesten er at tale med doktor dyr.

• #13   2. okt 2018 du kan også bruge et gammelt mormor trick hvor du bruger kamillete. Du skal dog huske at filtrere det i et kaffefilter inden du bruger det og det skal være koldt! (det skal ikke ind i øjet, men på en klud eller noget vat og så kør det forsigtigt hen over øjet)

• #14   2. okt 2018 Ann Sofie: NEJ! Det virker Ja. Men du kan ikke filtrere de små partikler fra som kan lave stor skade i hestens øje. aldrig kamille te.

Kommentér på:
Gode fif til hest med øjnbetændelse

Annonce