1.015 visninger
|
Oprettet:
Tilridning /berider {{forumTopicSubject}}
Kan i anbefale en berider/person der kan hjælpe med tilridning? Det skal gerne være en der kan komme ud hvor min hest står, ved Esbjerg. Eller i det tilfælde at han skal flyttes, at det er en der kan hente ved start og bringe tilbage ved endt ridning.
Det skal være en der ved hvad de har med at gøre, da min hest er meget sensitiv og hudfølsom, og til tider nervøs. En som er stille og rolig og tager det i hestens tempo. En som rider for ben, og ikke på tøjlen, evt som kan tilride bidløst tænker du at i har en på hånden der kunne passe på mine krav, så sig endelig til
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
Mvh TT
apr 2009
Følger: 49 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 100 Svar: 849
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 60
Jeg tror du skal ud og kigge nogle ryttere som tager tilridningsheste ind ride - og så derudfra bestemme dig. MANGE ungheste vil gå og putte sig pga. balanceproblemer - det er ikke korrekt, og det er ikke målet - men i tilridningsfasen går det ud på at hesten skal lære at gå til ridning. Hen af vejen får man så lagt mere og mere korrekt ridning ind efterhånden som hesten bliver stærkere og mere tryg ved opgaven.
Som TT skriver, så skal du nok have justeret lidt på forventningerne - for heste er ikke født til at de i løbet af 1-2 måneder i tilridning kan gå primært for ben. Til at starte med er man nødt til at bryde hjælperne ned i bidder. Dvs. en tøjle = drej til den siden, to tøjler = stop, to ben = gå - og sådan rider man lææææænge indtil det sidder i skabet - først derefter kan man begynde at kombinere hjælperne så hesten kommer til at gå mere og mere for ben (og nej - man sidder ikke og hiiiiiver og spaaaaarker for at komme rundt ...)
apr 2014
Følger: 23 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 24 Svar: 250
Tilridning /berider