{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

jeg har for urolige hænder {{forumTopicSubject}}

Årh hvor er jeg dog sur på mig selv...

min hest har (efter manges mening) potentiale inden for dressuren, og er dejlig blød i munden osv osv...

Men jeg har simpelthen for urolige hænder *suk*

og pga de urolige hænder, så rider jeg bar laaange tøjler for at skåne hendes mund.. og det resultere i uro fortil.. fordi jeg giver hende en anmærkning, så går hun ned.. og lidt efter tager hun hovedet op (fordi jeg ikke beholder kontakten, pga de urolige hænder).. og så giver jeg anmærkning, og så går hun fint ned igen..

Har startet dressur her i weekende... og min elskede hest fik et fint 7 tal i gangarter osv..

Men alle andre tal ned af, var 5 taller (altså ikke der i "programmet", men bedømmelsen af rytteren osv)...

Det går mig VIRKELIG på, og jeg er begyndt at få undervisning i sidste uge, men der nævner hun intet om det...

Hvis jeg tager mine hænder ned til sadlen, og støtter (ikke holder fast), så går hun roligt med hovedet...

nogle gode råd til hvordan jeg får de skide hænder til at være mere rolige???

LX ressur (red til 50.6%)

www.hestegalleri.dk/html/ vid_vis.asp?VideoID=359

LC1 dressur til 56.25%

www.hestegalleri.dk/html/ vid_vis.asp?VideoID=2367

her kommer lige en video med mine 2 første dressur programmer

red LX og LC1 igår søndag, begge til 60.???%

det skal nævnes at isabella lige er blevet 5.. og derfor søger jeg hjælp nu, for ikke at få smadret min elskede hest...

Jeg er bare så sur på mig selv.. hvorfor kan jeg ikke bare tage mig sammen og holde de rådne hænder i ro????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg har for urolige hænder
  • #1   11. jun 2007 når jeg rider rider jeg ikke med urolige hænder ,men tager nogle små nyk og giver slip. det gør ,at hesten konstant kan mærke mig og den bliver hvor den bliver bedt om ,at stille sig.urolige hændere er noget du kan arbejde med ,så giv ikke op

• #2   11. jun 2007 Undervisning undervisning og undervisning.. Det er det eneste der sådan lige kan hjælpe dig. At du har en som står og minder dig om det hele tiden.

• #3   11. jun 2007 hænderne skal altså heller ikke være ved sadlen når man rider dressur ,men har du overvejet og skifte ride lære?

• #4   11. jun 2007 altså jeg har jo kun fået undervisning af hende EN gang (har aldrig fået dressur undervisning før)

• #5   11. jun 2007 ØV kan ikke se filmene ... smiley

Hmm er selv først ved at lære at arbejde rigtigt med tøjlerne, så kan desværre ik rigtig hjælpe... :S Men håber du får nogle gode råd herinde...

• #6   11. jun 2007 ny ridelærer til dig, og helst med det samme smiley en ridelærer har man først og fremmest for at rette på rytterens opstilling, indvirkning og rytterens brug af hjælperne. Alt for mange ridelærere glemmer at rette på opstilling, og hvis ikke du vil ende med at sidde som en idiot på hesten, så skynd dig at få en ridelærer der retter på din opstilling og hænder smiley

• #7   11. jun 2007 altså hvis du kun har redet ved hende 1 gang og du aldrig har fået dressur undervisning før så syntes jeg lige du skal give hende en chance... Der går jo lidt tid før du også lærer det.

Tro mig det har taget mig 2 år nu at rette ryggen ordenligt. Og det er selvom min ridelærer har stået og råbt det til mig en hel time i træk. hehe

• #8   11. jun 2007 Hvis du kan har fået undervisning én gang, så giv det lige lidt tid. Min ridelærer sagde da heller ikke meget om min opstilling de første to gange, men nu går hun rigtig meget op i det.
    Bare vær opmærksom på det, og prøv at rette det selv. Du er jo bevidst om problemet. smiley

• #9   11. jun 2007 sandi en gang uopmærksomhed fra træner er efter min mening en gang for meget .rider selv på højt plan i m klasserne og tro mig betaler dyre domme for en beridder og han er hver en krone værd .hun/han er der for at rette dig ikke for at få penge og ikke udføre sit job

• #10   11. jun 2007 da jeg fik min første undervisnings time i torsdags, der lagde hun meget vægt på at få den rette takt i isabella.. og så at jeg skal tilbage på mine sædeben (hvilket jeg slet ikke vidste hvad var HA HA)

Hun sagde at jeg nok ikke kunne magte flere ting at arbejde med i mit hovede lige den dag (nok derfor hun ikke nævnte hænderne)

• #11   11. jun 2007 Jeg tror at lige så snart du får hende redet noget mere og der kommer noget mere takt i hende. Jamen så vil du også kunne sidde mege bedre på hende og så pludselig så bliver hænderne mere rolige.
    Jeg selv været inde i den fase. Og nu kæmper jeg med at få redet præcist til stævner, det det eneste vi mangler. Igår fik jeg 7 hele vejen ned i samlet indtryk, men øvelser var upræcst lavet. det siger vidst selv selv hvor fejlene kommer fra, når jeg kan ride så dårligt og så få 7 for gangarter, spændstighed,accept på biddet osv. det tager tid, men det skal nok komme, hvis du får undervisning og du føler at du forstår undervisningeren, så går det nok ik længe før der sker fremskridt , for fin det er hun og i kommer sikkert langt smiley

• #12   11. jun 2007
    * Malene Pedersen. »E'jaaz «
    tak for din kommentar malene *SS*

er bare frustreret af H til.. for min hest kan jo sagtens (selvom jeg er den eneste der har arbejdet med hende, så hun må jo bare være et "natur talent",,, for der er jo ingen der har "lært" hende noget)

Så jeg er bare sur over at jeg fucker det op for hende

• #13   11. jun 2007 Jamen årh... Ved hvor svært det er, jeg red LA1 igår og jeg blev så frygtelig nervøs til jeg lavede et rigtig dårligt program , men dommeren så bort fra det og kunne se fremskridt. (samme dommer for 14 dage siden til andet stævne) igår skrev hun en masse godt om hans gangarter hvor i mod hun altid har skrevet hesten løber! lær den at vente,. Men ikke noget af igår. Årh det varmede meget indeni .

Men træn og atter træn, kom ud og start lidt flere dressur stævner, i skal have rutine. Prøv inden et stævne øv de øvelser der er i programmet hver for sig i stedet for mange øver hele programmet for at kunne det.
    men hvis man øver øvelserne hver for sig og ikke bare fræser programmet igennem for at lære det, jamen så kommer det til at se meget bedre ud når man skal ind og starte. Noget jeg selv skal til at arbejde med, for i en la går det ik helt at ride upræcist haha smiley

• #14   11. jun 2007 min nye underviser har frarådet mig at starte flere stævne før efteråret (fordi jeg skal ligge hele min ridning om)

og så bliver hesten bare forvirret, hvis jeg rider den nye måde hjemme og gamle til stævner

• #15   11. jun 2007 Er enig med kine og
    Kristina ¤Team Jetsmark¤ M .. Giv det lidt tid... Det vigtigste er jo at du selv er opmærksom på problemet.

Har haft det på nøjagtig samme måde som dig Kristina, men ryggen... Dogskulle jeg bare læne mig en smule tilbage og ride på med sædet.. Det tog også i hvert fald 1½, måske 2 år inden den sad der, selvom jeg fik det afvide 117 gange hver gang til undervisning. Nu går det ogkey, men så der bare en masse andre småfejl...

• #16   11. jun 2007 Der er en artikel i et Equipage-blad, måske du kunne finde nogle nyttige tips i den (:
    Det er nummer 7 fra Juli 2005, hvis du på en eller anden måde skulle kunne få fat på det (:

• #18   11. jun 2007 Jeg har det blad , du må godt købe det billigt ? smiley
    Hehe

• #19   12. jun 2007 Jeg ved man kan købe tøjler der er elastiske ,kan dog ikke lige huske hvad de hedder ,jeg har selv lavet nogle til mine elever ,der også havde for urolige hænder.og ellers øvelse øvelse øvelse.hvis du sidder og spænder i dine skuldre vil du automatisk få urolige hænder,husk at give efter i håndledet ,dit håndled skal være som en fjedder.øv dig i skridt først og gå så langsomt over til kort samlet trav,jeg tror at problemet med dine urolige hænder er noget med din balance ,og den måde du sidder på hesten ,jo mere anspændt man sidder jo stivere vil man være ,så slap af og lav nogle balance øvelser , ikke før du har det på plads ,vil dine hænder kunne holdes i ro .

• #20   12. jun 2007 Mener altså kun at en ridelærer skal fokusere på opstillingen, hvis fejlen har indvirkning på hesten....

Alt for mange ridelærere kommer gennem undervisningen ved at råbe hænderne op og hælene ned.

Alt det ved vi jo godt og bør vi træne helt af os selv. Hvis det indvirker på hestens måde at gå på, bør underviseren naturligvis rette det.
    Men måske så hun problemer andre steder, der var vigtigere at rette.
    Og så er det garanteret lovligt selv at spørge om et godt råd hos sin underviser... det gør jeg selv.... tit og ofte.

• #21   12. jun 2007 http://www.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw

perfekt fornnemelse af hvordan du skal side / reagere

• #22   12. jun 2007 Ja, ville det ikke bare være skønt hvis vi alle sammen red som Andreas... griner...
    Eller måske halvt så godt... he he

• #23   13. jun 2007 Jeg sad også uroligt med mine hænder engang. Men nu forestiller jeg mig at jeg har 2 glas vand stående ovenpå mine hænder og det vand må ikke skulpe over... Det virker altså, sidder meget pænere nu... Kig evt min video her....
    (link fjernet)

• #24   14. jun 2007 Nanna H: Det er garanteret et godt trick.
    Det er utroligt hvad det mentale kan gøre for ens ridning.
    Man skal ligesom selv kunne visualisere det man ønsker skal ske.

• #25   14. jun 2007 Dine hænder burde være rolige hvis du har kontakt til tøjlen og slapper af i ryg, skuldre, arme og hænder.
    Sørg for at dine arme "ligger" afslappende og anturligt ned af kroppen. (ingen "flyvende" albuer)

Og så snak med din underviser om problemet.

Kommentér på:
jeg har for urolige hænder

Annonce