709 visninger
|
Oprettet:
Hjemme fra træning :b {{forumTopicSubject}}
.
Så, nu er Lady endelig hjemme efter 2 måneders træning :b Hun er bare blevet super dygtig. - selv om hun jo kun er 1½ år. de var rigtig glade for at have hende nede i billund og sagde at der slet ikke havde været besværd med hende. Hun fik simpelthen så meget ros. Hun skal nok blive dygtig :'D
Prøv at gå ind og se de sidste 3 billeder af hende, der går hun med vogn :b & smid gerne en bedømmelse
nov 2005
Følger: 109 Følgere: 100 Emner: 83 Svar: 530
de bliver jo brugt op på under 5 år..
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
mar 2004
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 197
Jeg ved det godt. Men sådan gør de jo i trav sporten? sådan gør de ved alle travheste. de skal løbe deres første løb som 2årig.
Fik også et chok da jeg fik det afvide, for det er slet ike det jeg er van til med ride heste. men sådan gør de altså
jan 2007
jeg ville da i hvert fald aldrig byde min hest at løbe som toårig,om det var en traver eller ej, den er jo hverken hel eller halv færdigudviklet på det tidspunkt. o
mar 2004
Kan sagtens følge dig - Ville heller aldrig udsætte mine ride heste for det.
Men det er bare sådan de gør, de skal med i 2 års løbet. Hun var i træning ved en prof. træner, så kan ikke sige så meget? hun bliver jo ikke kørt hver dag de 2 måneder. Men ja, i mine øjne er det også forkert.
det er det samme som de heller ikke skridter en travhest af der nede når de har trænet den, den kommer bare ind og står igen :s . Det er kun hvis de har øvet tempo med dem at de skridter dem af igen. Også meget forkert i min verden.
det er bare en helt anden ting.
jan 2007
nov 2005
Følger: 109 Følgere: 100 Emner: 83 Svar: 530
jeg har været på et trav stutteri hvor jeg så dem tilride hestene for vorng og det var ikke et særligt pænt syn meget skræmmende faktiskt..
mar 2004
Jeg har sammen mening som jer?
men hun er altså en trav hest.& jeg kan ikke få hende med i løb hvis hun ikke kommer med i 2års løbet. har brugt mange penge på hingst til min hoppe og på træning. det er en hest jeg ahr sammen med min far og min kærestes onkel.
Travsporten er ikke som ridesporten. det er penge de tænker på der. Ved godt det lyder dumt :s . Men hvad skal jeg sige? hun er og bliver en travhest. hendes helbror er lige blevet solgt videre for 200 tusind. det er sindsygt som de kan tjene på det ..
Men ja, er ikke uenig med jer over hovedet. for 3 år siden var jeg i praktik nede ved min kærestes moster, Gitte Madsen. Jeg fik et chok over den måde det hele forgik på. Men jeg har vendet mig til det nu.. Sådan gør alle travfolk.
Og jo, jeg skridter hende også selv af når jeg er der nede
sep 2006
Følger: 44 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 365
mar 2004
Molle:
Hehe, fedt man laver et indlæg om hvordan det fungere i den verden og bliver svinet? - HVAD VIL DU HAVE JEG SKAL SIGE? altså!
Det er sådan det fungere? skal jeg sige, nej stop jeg vil ikke have det. og så bliver en skide god hest bare spildt? hun egner sig jo ikke som ridehest. HUN ER EN TRAVHEST!
Hvis man begyndte at tilride rideheste som 1½ års ville ejg også syntes det var fucked up?
Men spørg alle andre travfolk her inde.. det er sådan det er. kan ikke rigtig forsvare mig, for ved ikke hvad jeg skal sige imod det andet end at det er en travhest jeg ahr del i som bliver trænet op som alle andre travheste?
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
endnu engang vil jeg bare sige... at personligt ville jeg nok vente, men fint nok hvis du mener at det er det rigtige for din hest ... Du er trods alt ejeren og burde (efter min mening) kende din hest bedst.
Selvom du skriver herat du synes det er forkert, må der jo ha været noget rigtigt ved det alligevel for ellers havde du ik gjort det.
Dejligt hun er blevet dytig. held og lykke med hende fremover .
jul 2006
sep 2006
Følger: 44 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 365
: tror du hun kan gøre noget? det er ikke jeres hest på nogen måde , det er hendes , og hendes valg, lad hende dog selv , tænk dog på jeres egne istædent , ja undskyld , men tænk !? hestene bliver ikke ødelagte deres forfædre løb som 2årig , så den kan også , og i skal nok blive grønne af misundelse når den endag vinder et værdigfuldt løb og vinder mange penge !? tænk
mar 2004
Mnage tak
. Hmm, jamen jeg er lige kommet med ind i travsporten. kender ikke rigtig til det. har bare fået avide hvordan tingene fungere og har set det nogle gange. hvis jeg kunne vælge sagde ejg også hun skulle være 3 år før der var en vogn som skulle røre hende. men så kan hun jo ikke komme ud og løbe? det er det hun er avlet til at skulle kunne!
jul 2006
mar 2004
desuden bliver de ikke redet som rideheste gør. de ville selvfølgelig ødelægge ryggen hvis de også blev redet op til monte løb som 1½. MEN nej, det er en lille skide vogn de løber 2 rundter med et par gange om ugen i 2 måneder ? :s .. så kommer de hjem og får lov at vokse.. ÅRH!
mar 2004
Du fatter simpelthen intet altså?
Hvis du ikke har andet at sige så smut altså? - Det var jo ikke kun det jeg sagde, som du så fint fik skrevet der
jul 2006
Jeg kan da godt forstå hun sys det er syndt når hun lii er kommet ind i "trav verden" men altså når hun jo har hesten sammen med nogle andre som nok har mere forstand på det kan hun jo ikk gøre noget.. travheste bliver trænet tidligt.. så er det jo også syndt at de oppe på island f.eks. fanger deres heste ind efter de har levet vildt og så lige pludselig skal trænes.. Og IKKE alle travheste dyr som ridehest nej..
jul 2006
Held og lykke i fremtiden med hende håber hun blir til noget inde for travsporten ..
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
Hvorfor har nogle folk valgt at de absolut skal starte som 2 årig, når enhver idiot ved det er forkert..
Jeg ville aldrig byde min hest det. Heller ikke selvom det var en traver. Jeg ville bare bruge den som hyggehest/ridehest. Men du er jo ikke mig, hehe
jul 2006
Hvis du nu tager som dem på island.. Traverne for jo også lov til at komme hjem og vokse ..
mar 2004
mange tak
Vil altså også bare lige sige at jeg har passet hingste til flere millioner som var længere oppe i årene, og deres ben må altså være fine hvis de koster flere millioner .
mar 2004
Ja, hvorofr har mna valgt de skal starte som 2årig. det er fucked up! mener jeg også. men hvis min hest skal løbe skal den følge reglerne.
jul 2006
Selv tak.. HeeH.. Jeg har også passet mange traver og selv kørt med en på 2 år, og det gik jo heller ikk stærk.. det var lunte trav.. Men altså folk har jo hver deres syn på tingene og mange forstår sig ikk på hvordan man træner travheste lige som andre ikk forstår hvorfor man træner fuldblodsheste når de også er unge osv
jan 2007
altså for mig synes jeg også at det er synd for dem som rider års championater hvor de jo næsten li er tilredet også skal hoppe rundt på en bane på 1m , ved ik hvad ma nskal i dressur:p hehe .. , men sådan er hesteverdenen jo, man kan ligesom ikke bar ændre den fordi at det ikke går efter ens eget hoved.... !?
Hjemme fra træning :b