Cordeo? {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres holdning og menige om cordeo? Og har i nogle gode tips mm?
Er nemlig begyndt at ride bidløst (grime og træktov som hovedtøj) og tænker at begynde med noget ridning i cordeo.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 322
Synes at det er meget sjovt at ride med, men som Frida siger, så bliver det ofte misbrugt. Det bør bruges ligeså forsigtigt som en trense, med eller uden bid. Ikke noget med at trække tilbage i den hele tiden, især ikke højere end bringen hvor det kan lukke for luftrøret!
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Det være sagt, så skal man være opmærksom på, at når man skifter imellem trensebid / stang / neck reining mv, så ændrer det jo hestens oplevelse af signalet.
Så, hvis man skifter frem og tilbage, så skal man lige give dyret tid til at indstille sig på en ny "dialekt".
Jeg er ved at omskole min nyindkøbte hest til western - og.. Selvom vi gerne vil aktiviteter med hinanden begge to, så er der bare brug for oplæring / omlæring - egentlig af både hest og rytter.
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Jeg er igang med at tilride en hoppe, hun er redet siden 1. Maj i år og i tirsdags red jeg hende uden sadel for max 5. Gang, vi har trænet en masse fra jorden i et halvt år før jeg nærmede mig ryggen af hende på trods af hun er 6 år, men vi har aldrig trænet med cordeo.
I tirsdags kunne jeg smide trensen fra ryggen af hende, ride rundt med tøjlen som cordeo og sluttede af med at smide tøjlen, så jeg intet udstyr havde på - og alligevel kunne jeg stoppe hende på mit sæde og verbale signaler
Jeg synes, at det er utrolig fantastisk at ride hesten med så lidt udstyr som overhovedet muligt, på trods af jeg er ret meget dressurrytter, men det kræver også at hesten forstår dine signaler, for ellers kan det være årsag til rigtig meget signalforvirring imellem hest og rytter.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 339
Cordeo?