{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Søger muligvis undervisning ved Køge {{forumTopicSubject}}

Hey jeg overvejer og få lidt undervisning i dressur evt også spring hen over sommeren måske længere tid på min islænderhoppe. Hun har ikke prøvet og få undervisning før. Evt en der har forstand på islændere men ikke et krav. Hun er 5 gænger og ikke gangsat så hun styre lidt selv gangarterne. Hesten er “nybegynder” altså ikk prøvet så meget før kan skridt, tølt, trav, galop og pas stopper når man ber’ hende om det osv. Går fint på tur og elsker at springe så planen er nok lidt hun kun blive noget spring/dressurhest. Har leget med schenkelvigninger og at gå i holdning og stille lidt til siderne uden og presse hende for meget har også leget lidt med og gå fra galop eller tølt/pas til og stå stille og fra stå stille til tølt/galop. Hvad findes der af undervisere i Køge området til maks omkring 250,- gerne inkl. kørsel (hesten står i Lille Skensved) Jeg har desværre ingen sadel til hende men håber og finde en der passer hende og hun rides normalt med bid smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger muligvis undervisning ved Køge
  • #1   4. jul 2018 Hører til i en annonce smiley

• #2   4. jul 2018 Vil virkelig anbefale dig at søge en underviser som er vant til at undervise islændere og lære dig og hesten at få klart adskilte gangarter, så du ik ender op med en gang bensalat. Undervisning af en islænder er ik meget anderledes end alm dressur undervisning men de har forstanden på brug af de forskellige gangarter og hvordan de skal udnyttes til en forhåbentlig korrekt bæring smiley

http://www.simoneroved.dk/undervisning.html

http://www.joras.dk/annoncer/Tilridning.asp?valg=Detaljer&id=7603

Evt lav en annonce på FB under islænder sider eller på joras.dk at du søger en underviser smiley

• #3   4. jul 2018 Tusind tak det var lige netop sådan nogen råd jeg havde brug for jeg er ikke så god til og lave “opslag” så jeg kopierede bare teksten jeg havde lavet tidligere smiley Jeg må finde en islænderunderviser lyder det til har før fået islænder undervisning på rideskole men nu har jeg mine egne 2 smiley Er det 2 undervisere du anbefaler i linkene? smiley

• #4   4. jul 2018 Jeg kender ik til de to undervisere hvordan de er, desværre smiley men fandt lige dem jeg faldt over på nettet som køre ud i nærheden af dig. Kan se den ene tager alle niveauer ind, lige fra nybegynder til øvede som måske vil være noget for dig.
    Jeg vægter meget at man har kemi med sin underviser og man kan jo prøve nogen gange og se om det er noget man vil forsætte med smiley
    Men det vil være godt for dig at lære din hest at holde gangarterne godt adskilt, så den ik springer over gærdet er lavest som at smide ryggen, stive overlinien og rende i grisepas.
    Du lærer så meget selv at ride din egen hest op selv ved hjælp af undervisning, jeg er selv igang med at adskille min hests gangarter ad, så hun ik bruger få tølttrin fra skridt mod trav men øver derimod pt at få hel ren overgang fra skridt til trav, udover vi arbejder med schenkelvigning, versade og ligeudretning pt smiley
    Pøj pøj med din søgning smiley

• #5   5. jul 2018 Ja okey det også fint smiley Men jeg er da virkelig taknemlig for din hjælp smiley Det ville jo være perfekt med en der kan på alle niveauer jeg selv har nemlig redet i ca 19 år og er 21 år så jeg kan jo en del men mangler så den hjælp til at hesten også lære noget ud af det så det ville være rigtig godt tænker jeg smiley Ja det rigtigt det gør jeg også har før modtaget undervisning på min vallak og får det stadig bare på et andet niveau og den underviser snakker jeg rigtig godt med men hun kan ikk komme så tit. Ej hvor spændende lyder rigtig godt jeg har selv tilredet min hoppe og hun har allerede lært en del jeg har fået meget ros af veninder osv så jeg kunne jo rigtig godt tænke mig og bygge videre med underviser smiley Desuden har hun svært med trav så når hun endelig er gået i trav for hun helt vildt meget ros for det så det kunne også være fedt og få hjælp til da hun er meget tølt/pas bundet smiley

• #6   5. jul 2018 Det var så lidt smiley der er en del 5 gænger som har "svært" ved traven, men når man får styr på den, så er det meget nemmere for dem med tølten. Derimod 4 gænger er meget travbunden i tølten og kan virkelig være svært at få en klokkeren tølt frem. Og så der naturtølteren som kan være meget bunden i tølten som virkelig har svært ved trav og galop. Nå det var et kæmpe sidespring, Sorry smiley Men når i får styr på traven helt, så kan man begynde og arbejde med tølten med bæring, så man får den fedeste tølt hvor hesten svinger gennem kroppen uden spændinger smiley
    Jeg har haft en pause efter min hoppe blev skadet i foråret, men er så super glad for igen at ha startet på undervisning og har fundet mange momenter klokkerene tølt skridt efter traven, så er slet ik i tvivl om der er lys forude for min meget pasbunden hoppe smiley

Kommentér på:
Søger muligvis undervisning ved Køge

Annonce