Klikkertræning - jagthunde. Klikkertræning - jagthunde.
Kender nogen af jer en bog om klikkertræning af jagthunde?
Jeg træner min hund mhp at hun skal være min første jagthund.
Og jeg er ikke i tvivl om at hun har talent - det er kun min tid, der er begrænsede faktor.
I går fandt jeg den gamle klikker frem til træning af "afdækning på afstand" og "due i munden" og damen havde det fantastisk, og var langt bedre end normalt.
Har I nogle gode ideer til bøger, hvor jeg kan læse mere om klikkertræning af jagthunde?
(De fleste bøger er jo skrevet mhp klikker træning af tricks, og det er jo ikke det, jeg søger.)
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Kan man ikke uploade små videoer?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
aug 2016
Jeg havde en profil der, for år tilbage.
De kunne ikke kapere, at jeg anser min hund for at være af høj kvalitet, og nøje udvalgt ved købet, selvom hun ikke har stamtavle. Og endnu værre - er blanding!
Suk.
Så nej - jeg anvender ikke hundegalleriet.
sep 2006
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Emner: 149 Svar: 1.810
I hvertfald i spaniel regi.
Hvad er det specifikt du vil bruge klikkertræningen til?
Og selvfølgelig - hvilken hund har du. ????
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.557
Godt nok ikke et aktuelt kursus, men man kunne kontakte ham og høre om han afholder noget nyt:
http://www.hasf.dk/arrangementer/jagthunde-træning-med-thomas-stokke
Aktuelle kurser:
http://canishundeskole.no/da/kurstype/jagthund/
aug 2016
Jagtforeningens trænere har simpelthen ikke tradition for det - så der vises øvelser uden klikker og jeg prøver at følge strømmen.
Damen reagerer bare rigtig godt på det.
Hun er cocker / golden retriever.
Dvs samme højde som golden retriever, samme aport glæde. Har cockerens mere massive, muskelsætning, og er ret muskuløs.
Hun har spaniels glæde ved at bruge næsen, jeg har trænet det minimalt, men jeg tror hun har et stort talent for at gå spor.
Generelt en arbejdsglad pleaser - som ikke forstår det når folk bliver sure og skælder ud.
Det er hundeføreren, som er den begrænsende faktor i, hvad hun kan lave.
aug 2016
Jagtforeningens trænere har simpelthen ikke tradition for det - så der vises øvelser uden klikker og jeg prøver at følge strømmen.
Damen reagerer bare rigtig godt på det.
Hun er cocker / golden retriever.
Dvs samme højde som golden retriever, samme aport glæde. Har cockerens mere massive, muskelsætning, og er ret muskuløs.
Hun har spaniels glæde ved at bruge næsen, jeg har trænet det minimalt, men jeg tror hun har et stort talent for at gå spor.
Generelt en arbejdsglad pleaser - som ikke forstår det når folk bliver sure og skælder ud.
Det er hundeføreren, som er den begrænsende faktor i, hvad hun kan lave.
Klikkertræning - jagthunde.